جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 بهمن 1393     
زمستان و مشکل کمبود ویتامین ‌D

ایسنا: «پیتر هوروات» از متخصصان تغذیه دراین‌باره گفت: به طور مثال در نیویورک تقریبا 50 درصد از ساکنان این شهر با مشکل کاهش سطح ویتامین D در بدن مواجه هستند و 25 درصد آنان از فقر این ویتامین رنج می‌برند.

بر خلاف ویتامین‌های دیگر، ویتامین D به طور طبیعی و با جذب نور خورشید از طریق پوست در بدن تولید می‌شود اما در فصل زمستان که افراد مدت زمان کمتری در فضای باز حضور دارند و میزان تابش نور آفتاب نسبت به دیگر ماه‌های سال کاهش می‌یابد سطح ویتامین D در بدن پایین می‌آید.

به گفته «هوروات» تمام سلول‌های بدن در برابر ویتامین D تاثیرپذیر هستند و کمبود آن می‌تواند موجب کاهش تراکم استخوان، ضعیف شدن سیستم ایمنی، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو، سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی شود.

افراد مسن، زنان باردار و شیرده بیشتر از افراد و گروه‌های دیگر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند. همچنین این خطر در زنان باردار و شیرده بیشتر احساس می‌شود چرا که کاهش این ویتامین بر روند رشد استخوانی فرزندشان تاثیر سوء می‌گذارد.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، پزشکان برای جبران کمبود ویتامین D مصرف 1000 تا 2000 واحد بین‌المللی از مکمل این ویتامین و خوردن خوراکی‌های حاوی آن شامل ماهی سالمون، غلات و شیر غنی شده را توصیه می‌کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: