جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
نحوه انتصابات جدید آموزش و پرورش

تسنیم: حمیدرضا کفاش امروز در هشتمین همایش بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور از مرز 500 هزار نفر گذشت. همچنین 2600 دانش‌اموز آماده اعزام به عمره مفرده هستند و 5 هزار دانش‌آموز به همراه پدر یا مادر خود به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی افزود: بیش از 9 هزار دانش‌آموزی در قالب اردوی زیارت‌اولی‌ها به مشهد مقدس اعزام شده‌اند و تا آخر امسال 5 هزار نفر دیگر نیز اعزام خواهند شد. تمامی این موارد در راستای تربیت سیاسی، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با همراهی بسیج تاکنون این سفرها به سلامت کامل انجام شده است و بیش از 52 هزار میلیارد ریال در دو نوبت از سوی آموزش و پرورش در این زمینه اقدام شده است. بیش از 800 میلیون تومان از طریق سازمانها و نهادها و 5 میلیارد تومان از طریق مشارکت خانواده‌ها و نهادها برای انجام این سفرها جذب شده است.

کفاش گفت: پرداخت مرحله دوم حق‌الزحمه روحانیون نیز ابلاغ اعتبار گرفته است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج دانش‌آموزی بیش با 4 میلیون عضو بزرگترین تشکل در سطح مدارس است که پس از آن سازمان جوانان هلال احمر با یک میلیون و 50 هزار نفر سازمان دانش‌آموزی 650 هزار عضو و اتحادیه انجمن‌های اسلامی با 450 هزار عضو قرار دارند که این تشکل‌ها به صورت قانونی در مدارس در حال فعالیت هستند.

کفاش بیان کرد: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی به دستور وزیر آموزش و پرورش در دو سال اخیر فعال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص جابه‌جایی‌ها در آموزش و پرورش در دولت جدید گفت: به دستور وزیر موزش و پرورش و براساس سیاست ترسیم شده از سوی وی این جابه‌جایی‌ها در سطح وزارت آموزش و پرورش انجام شد.

کفاش در خصوص انتصابات در سطح ستاد ورازت آموزش و پرورش بیان کرد: 50 درصد افراد منتخب شده مدرک دکتری و 50 درصد فوق‌لیسانس دارند که در گذشته 92 درصد فو‌ق‌لیسانس و 8 درصد لیسانس بودند 62 درصد افراد منصوب شده جزو ایثارگران هستند در حالی که در گذشته این رقم 38 درصد بود.

وی در خصوص سوابق مدیریتی افراد منصوب شده افزود: سوابق مدیریتی به صورت میانگین 7 سال است که در گذشته 2 سال بود همچنین سابقه خدمت همکاران منصوب شده 27.5 سال است که با گذشته تفاوتی ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تصریح کرد: در استانهای البرز و چهارمحال و بختیاری مدیران کل قبلی در حال فعالیت هستند اما در 30 استان دیگر مدیران کل آموزش و پرورش جدید هستند. که 17 درصد دارای مدرک دکتری و 83 درصد فوق‌لیسانس هستند که در گذشته 4 درصد دارای مدرک دکتری و 21 درصد لیسانس بودند.

کفاش بیان کرد: سوابق تجربی مرتبط با مدیریت این مدیران به صورت میانگین 9 سال است که در گذشته 3 سال بود و میانگین سابقه خدمت آنها 27 سال است که در گذشته 29 سال بود.

وی تاکید کرد:‌ تمام انتصابات در وزارت آموزش و پرروش با استعلام رسمی از وزارت اطلاعات و پس از اعلام نتیجه صورت گرفته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: