جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
بهبود کیفیت زندگی در شهرها و کلانشهرها مهمترین هدف برگزاری کنفرانس بین المللی مهندسي ترافيك خواهد بود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : امروز حمل و نقل عمومی و ترافیک مهمترین مساله ای است که شهرها و کلانشهرها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنفرانس مهندسی ترافیک در اوایل اسفند ماه ، اظهار داشت : در شرایط فعلی رفع مشکل حمل و نقل و ترافیک در کلان شهرها نیازمند هماهنگی و همکاری کلیه دستگاهها و بررسی های کارشناسی و علمی است به همین منظور انتقال تجارب مدیران کلان شهرها و متخصصین داخلی و خارجی در این گونه کنفرانس ها  می تواند در رفع مشکلات موجود کلان شهر تهران خصوصا حمل و نقل و ترافیک موثر واقع شود.

وی تصریح کرد : قطعا تعامل فعالان عرصه حمل و نقل و ارائه ايده‌هاي نوين توسط متخصصین داخلی و خارجی در جریان برگزاری این گونه کنفرانس ها می تواند در رفع مشکلات کلان شهرها تاثیر بسزایی بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : مسلما برگزاری این گونه کنفرانس ها می تواند در حوزه آموزش ترافیک و فرهنگ سازی نقش ارزنده ای داشته باشند مشروط بر اینکه این گونه کنفرانس ها صرفا برای مجموعه ای شرکت کننده موثر نبوده و نتیجه و بازتاب گسترده و عملی داشته باشد .

طلا افزود : باید ارتقا و بهبود کیفیت زندگی در شهرها و کلانشهرها مهمترین اهداف برگزاری این گونه کنفرانس های علمی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید توسعه حمل ونقل و عمومی تبدیل به مطالبه عمومی از همه مسوولان شود ، تصریح کرد : هم اکنون  موضوع حمل و نقل و تردد در کلان شهرها دارای سه مشکل اصلی وسائل نقلیه ، عدم استاندارد بودن راهها و نبود فرهنگ ترافیک است که متاسفانه هم اکنون هزینه های زیادی به دلیل وجود این مشکلات پرداخت می شود.

وی مردم را سرمایه های اصلی کشور دانست و گفت :  مهمترین هزینه در این راستا آسیب های جانی و مالی و افزایش آمار تلفات ناشی از حواث و تصادفات رانندگی است.

وی تصریح کرد : قطعا حل مشکلات مربوط به حمل و نقل و ترافیک علاوه بر اقدامات مطالعاتی و فرهنگ سازی نیازمند تلاش خودروسازان در تولیدات با کیفیت و هماهنگی دستگاههای مختلف از جمله سازمان استاندارد ، نیروی انتظامی  و وزارت صنعت و معدن و دستگاههای نظارتی است.

وی با اشاره به ضرورت استاندارسازی و اصلاح جاده ها در تردد و حمل و نقل ایمن در کلان شهرها تصریح کرد : البته گاهی در تولید و طراحی خودروها و طراحی جاده ها استاندارد ها رعایت شده است اما متاسفانه فرهنگ رانندگی وجود ندارد که متاسفانه این مساله مشکلاتی را برای تردد در شهرها ایجاد می کند به همین جهت در شرایط کنونی فرهنگ سازی و بکار گیری مدیریت دانش ترافیک می تواند بسیاری از مسائل موجود را حل نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: