جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
نظرنجفی درباره کاروان«سرزمین‌برادری»

مهر: احمد نجفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ضمن استقبال از ایده کاروان های «سرزمین برادری» گفت: مساله وحدت و یکپارچگی مردم، همانگونه که همیشه در راهپیمایی ها و در مقاومت مقابل بیگانگان وجود داشته، عزتی به ایران داده که باید آن را با کلمات طلایی برای ثبت در تاریخ نوشت.

نجفی با تاکید بر اینکه یکی از ثمرات مهم وحدت ملی و مذهبی در کشور امنیت پایدار فعلی است، عنوان کرد: از اینکه می بینم امنیت کامل در این کشور برقرار است و به سمت استقلال واقعی حرکت کرده ایم بسیار خوشحالم. از اینکه ثبات و امنیت این کشور در هیچ کشور دیگر وجود ندارد و از اینکه ما توانستیم چنین امنیتی را به وجود بیاوریم بسیار مفتخرم. امیدوارم مردم قدر این امنیت و استقلال و عزت را بدانند و همیشه با با هم همدل و همزبان باشند چرا که تنها راه مقاومت و ایستادگی و تنها راه حفظ این مملکت در وحدت و همدلی مردم است.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران با اشاره به تنوع اقلیمی و مذهبی ایران گفت: من یک سید شیعه‌ام اما در کشوری زندگی می‌کنم که چندین میلیون سنی مذهب داریم. آنها هم برادران و هموطنان ما هستند. آنها هم در جاهای مختلف نشان دادند که هرجا خطری باشد دست به دست هم می دهند و در کنار هم قرار می گیرند. اصلا این خط کشی ها، خط کشی‌هایی است که هیچ وقت اصیل نبوده است. ما در جنوب سیه چرده داریم، در شمال سفیدرو داریم و ... یک وقت هایی شوخی های کوچکی با هم می کنیم اما هیچ وقت همدلی خود را کنار نگذاشته ایم.

وی افزود: هیچ وقت به فکر این نبوده‌ایم که چه کسی خرمشهری است و چه کسی آذری است و ... همه برای این مملکتیم. تجربه دفاع مقدس کاملا نشان داد که در آن از شرق و غرب و جنوب و شمال کشور، همه و همه حضور داشتند و کمک کردند. در همین راهپیمایی همه نشان دادند که همه ایرانی و هموطن و در کنار هم هستیم. این مملکت و هویت ماست که برای همه است، چه مسیحی و چه کلیمی و چه شیعه و چه سنی باشند.

نجفی همچنین به ظرفیت های قانون اساسی در به رسمیت شناختن اقلیت های دینی و مذهبی اشاره کرد و افزود: در هیچ کجای دنیا این قانون در قانون اساسی وجود ندارد که اقلیت‌ها می بایست در مجلس نماینده داشته باشند ولی در قانون اساسی ما به این مساله تصریح شده است. این نشان می دهد که ما هزاران سال در کنار هم زندگی کرده‌ایم و انشاالله همیشه دست در دست هم داشته باشیم. افتخار من این است که مسلمانم و افتخارم این است که مسلمانی هستم که تمامی مذاهب را رفیق و برادر و خواهر خودم می دانم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: