جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 بهمن 1393     
خودرو قدیمی خود را هوشمند کنید!

خبرخودرو: این روزها در بسیاری از خودروهای به روز دنیا که در شرکت های معتبری نظیر فورد، مرسدس یا بی.ام.و تولید می شوند استفاده از فناوری هوشمند "دستیار راننده" به مقوله ای نسبتا عادی و در عین حال هیجان انگیز تبدیل شده است. بدین ترتیب خودروهایی که از چنین کارخانجاتی خارج می شوند هوشمندتر از گذشته هستند.

اما درباره خودروهای قدیمی که در زمان تولید آنها خبری از فناوری های نوظهور نظیر سیستم های پیشرفته اطلاعاتی و ارتباطاتی نبوده چه می توان کرد؟ پاسخ این پرسش را می توان در CarVi جستجو کرد.


 

این فناوری جدید دستگاهی کوچک اما منحصربفرد است که هر خودرویی از جمله خودروهای ساخته شده با فناوری چندین سال قبل را به سیستم حرکتی هوشمند و قابل اطمینان تبدیل می کند.

با استفاده از این فناوری جدید از این پس خودروهای قدیمی نیز به سیستم هشدار تصادف، دستیار تغییر خط حرکت و ارزیابی مهارت های رانندگی مجهز خواهند بود.

این فناوری جدید در قالب صفحه دیسکی شکلی که تنها 10 سانتیمتر قطر و 3.5 سانتیمتر ضخامت ارایه شده که راننده می تواند آن را بر روی داشبورد قرار دهد.

در دل این دستگاه دوربین مخصوص، شتاب سنج سه محوره، میکروفون، بلندگو و فناوری وای فای تعبیه شده تا امکان اتصال آن به تلفن همراه هوشمند نیز مهیا شود.

همزمان با حرکت خودرو، دوربین دستگاه شروع به تصویربرداری در فواصل زمانی معین کرده و در عین حال تجزیه و تحلیل آنها در مغز هوشمند دستگاه انجام می گیرد تا وضعیت دقیق خودرو در قبال سایر خودروها تعیین و سنجیده شود.

قرار است این فناوری جدید در ماه های آتی وارد بازارهای جهانی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: