جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 بهمن 1393     
برنامه وزارت بهداشت برای کاهش آلاینده

مهر:مدیر کل مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو از کاهش آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی خبر داد.

دکتر حسین رستگار گفت: این آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی بر اساس برنامه های علمی و اجرایی با مشارکت آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی کشور کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه های در حال طراحی برای کاهش آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی، دومین جلسه کمیته کشوری "علمی - اجرایی پایش آلاینده ها و تقلبات کشور" برگزار شد، افزود: این کمیته با دستور رئیس سازمان و با همکاری و هم اندیشی متخصصان مربوطه در ساختار غذا و داروی کشور به منظور همسویی در راستای اجرای هرچه بهتر طرح تحول نظام سلامت تشکیل شد.

رستگار با اشاره به اینکه در اسناد بالا دستی نظام و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بهداشت و سلامت فرد و جامعه  بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: تشکیل این کمیته برای کنترل، پایش آلاینده ها و شناسائی تقلبات یکی از مهمترین برنامه های سازمان غذا و دارو است.

مدیرکل مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در ادامه با مصوبات کمیته اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه  نظرات و پیشنهاد های شرکت کنندگان برای پایش علمی و اجرای صحیح، فراگیر پایش آلاینده ها، شناسائی و کنترل تقلبات اعلام شد.

رستگار در پایان تشکیل کارگروه های سیاستگذاری و برنامه ریزی، ارزیابی و مدیریت خطر آلاینده ها و تقلبات مواد غذائی، روش های آزمون، کاهش آلاینده ها و سموم میکروبی و شیمیایی، باقیمانده سموم کشاورزی، شناسایی و ارزیابی تقلبات را از مهمترین مصوبات آن جلسه عنوان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: