جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 بهمن 1393     
حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : صنعت خودرو باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی حرکت کند تا با ورود بخش خصوصی به عرصه تولید خودرو ضمن تعدیل قیمت‌ها موضوع مشتری‌مداری نیز در این حوزه احیا شود.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به تاکید اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری افزود : امروز تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات موجود در حوزه اقتصاد و صنعت ، تولید خودروهایی با مدل و طرحی جدید است که مسلما در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نباید نقش صنعت خودرو را در تحقق اقتصاد مقاومتی نادیده گرفت ، تصریح کرد : هر چند در شرایط حاضر اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز است، به همین جهت وظیفه همه بخش های اجرایی و حتی تولیدی و صنعتی حکم می کند که تمام توان قانونی را برای اجرایی شدن آن این ضرورت بکار گیرند.

وی گفت : مسلما در صورتی اهداف و برنامه های تدوین شده در حد شعار باقی بماند روز به روز چهره صنعت خودرو مخدوش و با مشکلات جدی تری مواجه خواهد شد.

وی در ادامه به لزوم توجه به موضوع کیفی سازی در صنعت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت : در صورتی که در حوزه کیفی سازی خودروها گام های موثری برداشته شود و در صنعت خودرو تحولی ایجاد شود مسلما صادرات خودرو نیز توسعه یافته و این موضوع موجب تحکیم و پیشرفت صنعت خودرو خواهد شد.

نماینده رباط کریم و بهارستان در خانه ملت همچنین به تاثیر توسعه قطعه سازی در روند کیفی صنعت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی قطعات خودرو نقش مادری را برای گروه خودرویی بازی می کنند.

نکو افزود : در صورتی که قطعات خودرویی مورد غفلت واقع شود آسیب جدی به صنعت خودرو وارد خواهد شد متاسفانه امروز قطعه سازان مورد کم لطفی فراوانی قرار گرفته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند بنابراین تا زمانی که قطعه سازان مورد حمایت قرارنگیرند و تجدید نظری در این زمینه وجود نداشته باشد همچنان مشکلات قبلی شدت بیشتری خواهد یافت.

وی گفت : قطعه سازان در صورتی پاسخ گوی نیاز خودروسازان هستند که مورد حمایت واقعی قرار گیرند.

وی تصریح کرد : باید به قطعه سازان توجه شود و نسبت به مشکلاتی که در این جریان وجود دارد تجدید نظر شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: