جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
فرصت استفاده بخش خصوصی از تسهیلات صندوق دخیره ارزی برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز فراهم شود

 به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه مجموع نیروگاه زباله سوز کهریزک با هزینه 50میلیارد تومان راه اندازی شده است، گفت: البته شهرداری در این زباله سوز بیش از 60 درصد سرمایه گذاری کرده و بخش خصوصی نیز در این کار مشارکت داشته است.

اما مهم ترین بحث ما این است که به دلیل مشارکت بخش خصوصی، استفاده از صندوق ذخیره ارزی که برای بخش خصوصی است را در اولویت قرار دهند.

محمد باقر قالیباف، امروز در حاشیه افتتاح نخستین نیروگاه زباله سوز شهری، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا، زمین و آب یکی از چالش های جدی کشور مخصوصا در کلانشهرها به شمار می رود، ابراز داشت:  یکی از موضوعات جدی شهر تهران مربوط به پسماند است چرا که هم اکنون روزانه هشت هزار تن تولید زباله در تهران داریم و وقتی با بقیه شهرداران صحبت می کنم، نمی توانند تصور کنند که روزی سه بار این حجم زباله جمع کرده و این میزان زباله را روزی سه بار پیاده و سوار می کنیم تا بتوانیم به مقصد برسانیم.

وی تاکید کرد: کار این گونه شروع شده بود اما این میزان جمع آوری به روزی یک بار تقلیل پیدا کرده و جمع آوری زباله ها نیز از درب خانه های شهروندان به مخازن زباله رسیده است. همچنین طرح جدید تفکیک زباله از مبدا را انجام می دهیم و با همراهی مردم در تفکیک زباله، به سراغ تبدیل کردن زباله ها به انرژی پاک خواهیم رفت.

شهردار تهران زباله سوز را مهم ترین صنعت و بهترین تکنولوژی مورد استفاده در دنیا عنوان کرد و گفت: هم اکنون تبدیل زباله به انرژی به دو روش سیستم هاضم با ظرفیت 240 تن در منطقه چهار و زباله سوزی با ظرفیت 200 تنی صورت می گیرد. امیدوارم با همکاری دولت و مردم حداکثر تا 4 سال آینده هیچ زباله ای را نه در 50 کیلومتر حمل کرده و نه دفع و کامپوست کنیم، چرا که در دنیا دیگر این اقدامات را انجام نمی دهند.

شهردار تهران عنوان کرد: ما در طول شش - هفت سال به صورت مرحله به مرحله پیش رفتیم به نحوی که ابتدای جلوی دفن را گرفتیم و دفن را بهداشتی کردیم، سپس زباله ها را تبدیل کرده و آن ها را به کمپوست تبدیل کردیم و امروز توانستیم زباله سوز را راه اندازی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه مجموع نیروگاه زباله سوز کهریزک با هزینه 50 میلیارد تومان راه اندازی شده است، گفت: البته شهرداری در این زباله سوز بیش از 60 درصد سرمایه گذاری کرده و بخش خصوصی نیز در این کار مشارکت داشته است اما مهم ترین بحث ما این است که به دلیل مشارکت بخش خصوصی، استفاده از صندوق ذخیره ارزی که برای بخش خصوصی است را در اولویت قرار دهند.

شهردار تهران تاکید کرد: باید فرصتی فراهم شود تا بخش خصوصی در صددرصد راه اندازی نیروگاه های زباله سوز سرمایه گذاری کند و استفاده از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی را نه در حوزه پول هزینه کرد بلکه در زمینه تسهیلات و اعطای وام از آن بهره برد تا با استفاده از این ظرفیت بتوان کار را پیش برد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: