جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
قیمت نفت افزایش یافت

تسنیم: همزمان با کاهش تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا قیمت نفت سبک آمریکا امروز افزایش یافت.

به گزارش  رویترز، همزمان با کاهش تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا و نشانه هایی از اینکه رشد قوی اقتصاد آمریکا با کاهش واردات چین، تعدیل شده است قیمت نفت سبک آمریکا امروز اندکی افزایش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا در معاملات امروز با افزایش 15 سنتی به 51.84 دلار در هر بشکه رسید. در عین حال قیمت نفت برنت دریای شمال با کاهش 22 سنتی مواجه شد و به 57.58 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته بیش از 9 درصد افزایش یافت که بیشترین رشد هفتگی از فوریه 2011 تاکنون بود. قیمت نفت دریای شمال در طی 2 هفته گذشته بیش از 18 درصد افزایش یافته که قوی ترین رشد از 1998 تاکنون بوده است. این افزایش، به روند 6 ماهه کاهش قیمت نفت که موجب افت بیش از نیمی از قیمت شده بود، پایان داد.

بر اساس تحقیقی که روز جمعه منتشر شد، تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا این هفته 83 مورد کاهش یافته و به 1140 مورد رسیده است که پایین ترین رقم از دسامبر 2011 تاکنون است. این نشان می دهد که کاهش قیمت نفت بر تولید کنندگان فشار آورده است.

افزایش بیش از حد انتظار تعداد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه ژانویه نیز به تقویت قیمت نفت کمک کرد. میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه ژانویه به 257 هزار مورد رسید که بالاتر از پیش بینی های وال استریت بود.

اما آمارهای دیگر نشان داد که ضعف اقتصادی در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان موجب شده تا قیمت نفت بیش از این بالا نرود.

بر اساس این گزارش، واردات نفت چین در ماه ژانویه 7.9 درصد کاهش داشته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: