جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
رونمایی داروهای ایرانی MS و سرطان

فارس: مراسم رونمایی از تعدادی از داروهای جدید تولید داخل از جمله 2 داروی جدید MS و یک داروی جدید ضد سرطان هفته ‌آینده طی مراسمی با حضور حسن هاشمی، وزیر بهداشت و رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در شرکت داروسازی اسوه رونمایی می‌شود.

در این مراسم قرار است دو داروی دی متیل فومارات با نام تجاری ایرانی اسویرا و نیز داروی گلاتیرامر با نام تجاری ایرانی اسویمر برای بیماران MS و نیز داروی نیلوتینیب برای افراد مبتلا به سرطان به طور رسمی رونمایی شود.

علاوه بر این داروها قرار است تعدادی از داروهای تولیدی شرکتهای داروسازی دیگر ایرانی که به مرحله تولید رسیده‌اند نیز به صورت رسمی رونمایی و اعلام شوند که بیشتر آنها داروهای مربوط به بیماران صعب العلاج است. البته تعدادی از این داروها چندین ماه است که تولید و وارد بازار شده اند و در این مراسم به صورت نمادین رونمایی می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های برخی از داروهایی که در این مراسم رونمایی می‌شود، این است که تمام اجزا، مولکولها و مواد اولیه آنها در داخل کشور تولید می‌شود که با توجه به وابستگی نسبی صنعت دارویی کشور به مواد اولیه خارجی دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشهای رسمی، حدود 95درصد داروهای مصرفی بیماران کشور، در داخل تولید می‌شود اما از نظر مواد اولیه دارویی، هنوز بیش از 60 درصد مواد اولیه داروها وارداتی است که از کشورهای مختلف وارد می‌شود.

قرار بود مراسم رونمایی از این داروها امروز در شرکت داروسازی اسوه با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شود و نیز در این مراسم از فعالان دستاوردهای دارویی کشور تجلیل شود که به علت سفر فوری وزیر بهداشت به همراه معاون اول رئیس جمهوری به کرمان، برگزاری این مراسم به روز شنبه 25 بهمن و بعد از دهه فجر موکول شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: