جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
آخرین اخبار ائتلاف و داعش از زبان کری

ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش در مسیر شکست داعش حرکت می‌کنند، مدعی شد: ائتلاف ضدداعش قاطع و متعهدتر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهد؛ خصوصا پس از سوزانده شدن خلبان اردنی.

"جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت: ائتلاف تحت حمایت آمریکا در مسیر تضعیف و نابودی تروریست‌های داعش حرکت می‌کند. من معتقدم که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم. من به این مساله اطمینان دارم. ائتلاف توانسته بیش از 20 درصد اراضی تحت اشغال داعش را پس گرفته و حجم چشمگیری از رهبران آن را کشته است.

کری افزود: ما به تمام اینها از جمله مساله روند حکمرانی در داخل خود عراق باور داریم و آنها در جهت صحیح پیش می‌روند.

اظهارات کری به دنبال حملات هوایی اردن علیه گروه داعش مطرح می‌شود؛ این اتفاق پس از آن رخ داد که داعش ویدیویی سوزاندن خلبان اسیر اردنی را در یک قفس منتشر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد: ائتلاف قاطع و متعهدتر از همیشه است خصوصا پس از آنکه ویدیویی سوزاندن خلبان اردنی منتشر شد.

ژنرال بازنشسته جان آلن، نماینده ویژه باراک اوباما در ائتلاف ضدداعش نیز در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت: قتل خلبان اردنی ائتلاف را به جنبش وا داشت.

جان کری در ادامه مصاحبه‌اش بار دیگر بر موضع آمریکا تاکید کرد و گفت: واشنگتن تمایلی به اعزام نیروی زمینی برای مقابله با داعش ندارد و در عوض به نیروهای زمینی عراق و سایر کشورهای عضو ائتلاف متکی خواهد بود.

وی همچنین وجود اختلاف میان آمریکا و متحدان اروپایی‌اش بر سر نحوه رسیدگی به وضعیت روسیه و بحران اوکراین را نادرست خواند.

کری گفت: هیچ اختلاف دودستگی‌ای وجود ندارد. همه ما بر روی این مساله توافق داریم که چالش مذکور راه‌حل نظامی ندارد و ما در دیپلماسی خود متحد هستیم. هیچ تردیدی وجود ندارد که ایالات متحده آمریکا و متحدانش کمک‌های مازاد به اوکراین ارائه می‌دهند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: