جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
امروز نخستين نيروگاه زباله‌سوز کشور افتتاح مي‌شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،همزمان با ايام‌الله دهه مبارک فجر و سي‌وششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران نخستين نيروگاه زباله‌سوز و بزرگترين پروژه زيست محيطي توليد برق از پسماندهاي شهري در سالي که به فرموده مقام معظم رهبري،سال«اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملي و مديريت جهادي» نامگذاري شده است با تلاش و همت بي‌وقفه مديران و کارشناسان شهرداري تهران و مشارکت بخش خصوصي دوشنبه 20 بهمن ماه مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

اين نيروگاه صبح امروز با حضور شهردار محترم تهران، مسوولين کشوري، نمايندگان مجلس و مديران شهري به طور رسمي افتتاح  شد، بدون شک اين حرکت عظيم موجبات توسعه پايدار،بهبود مناسبات زيستي و رشد و اعتلاي کيفي زندگي شهروندان را فراهم خواهد ساخت.

نيروگاه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه با ظرفيت ورودي 200 تن زباله توانائي توليد 3 مگاوات ساعت برق را دارا مي‌باشد.در اين سامانه، برق توليد شده بر‌اساس خط انتقال برق ساخته شده به شبکه برق سراسري کشور متصل خواهد گرديد.حدود 33000 مترمکعب خاکبرداري، 9000 مترمکعب بتن‌ريزي، 2000 تن آهن آلات و آرماتور و در زميني به وسعت تقريبي سه هکتار و 8500 متر بنا جهت احداث اين نيروگاه بکار گرفته شده است.

مشخصات اين پروژه شامل پيت زباله،ساختمان اداري، ساختمان تجهيزات، تصفيه‌خانه، دودکش و غيره مي‌باشد. لازم به ذکر است که فرآيند توليد برق بدين صورت خواهد بود که زباله پس از ورود به پيت ورودي زباله، وارد کوره مي‌شود تا در دماي 800 الي 1200 درجه سانتيگراد سوزانده شود،سپس اين حرارت به بويلرها منتقل و تبديل به بخار آب گرديده و اين بخار به سمت توربين‌ها و ژنراتور جهت توليد برق هدايت مي‌گردد.شايان ذکر است در طراحي اين نيروگاه از متخصصين داخلي و خارجي استفاده شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: