جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
کاهش سرفاصله قطارهای مترو و راه اندازی 2 ایستگاه درنیمه شمالی خط 3

به گزارش شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران از ورود 100 دستگاه اتوبوس دوکابین در اسفند ماه خبر داد و گفت: با راه اندازی دو ایستگاه از نیمه شمالی خط 3 مترو در اسفند ماه به استقبال از بهار خواهیم رفت .

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مدت زمان کوتاهی تا رسیدن فصل بهار باقی است، گفت:بر طبق یک سنت دیرینه خانه تکانی در این روزها در کوچه و خیابان های شهر اغاز می شود. لذا معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز با اجرای برنامه های اجرایی در ناوگان عمومی شهر به استقبال از بهار خواهد رفت .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه تردد شهروندان در روزهای اسفند ماه بیشتر از دیگر ایام سال است لذا ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان تاکسیرانی ،اتوبوسرانی و خطوط مترو با تمام توان و با حداکثرظرفیت خود از ابتدای اسفند ماه در سطح پایتخت فعالیت خواهند داشت .

تشکری هاشمی با بیان اینکه ساعت کار ناوگان عمومی شهر ازجمله مترو و اتوبوس از ابتدای اسفند ماه 2 تا 3 ساعت افزایش خواهد داشت، گفت :سرفاصله حرکت قطار در تمامی خطوط مترو کاهش خواهد یافت .

وی از راه اندازی 6 خط اتوبوس شبانه روزی در اجرای طرح استقبال از بهار خبر داد و گفت:اکنون ناوگان خطوط تندروی  به صورت شبانه روزی فعالیت دارند. در عین حال به منظور رفاه حال شهروندان در اسفند ماه 6 مسیر پرتردد پایتخت و نقاطی که بیشترین تقاضای سفر را دارند، به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.

تشکری هاشمی در ادامه تصریح کرد:در دو پنج شنبه آخر سال و چهارشنبه آخر سال تدارکات لازم در ناوگان عمومی شهر دیده شده و ناوگان اتوبوسی شهر در این روزها به صورت ویژه فعالیت خواهند کرد .

معاون شهردار تهران از ورود 100 دستگاه اتوبوس دو کابین طی اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: با تزریق اتوبوس های تازه نفس به خطوط اتوبوسرانی شهر تهران تلاش می شود خدمات رسانی به شهروندان در ایام پایانی سال به بهترین نحو صورت گیرد .

تشکری هاشمی با اشاره به نوسازی 3هزار دستگاه تاکسی شهر تهران تاکنون بیان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده رقم تاکسی های نوسازی شده تا پایان اسفند ماه به 4  هزار 300 دستگاه تاکسی خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال به منظور جلوگیری از افزایش کرایه ها  نرخ کرایه های هر مسیر بر روی خودروها قید خواهد شد، اظهارکرد: در عین حال با توجه به حجم ترددهای شهروندان در این ایام با استقرار گشت های ویژه در تمامی خطوط تاکسیرانی شهر از تردد تاکسی های دربستی و خالی در سطح شهر جلوگیری خواهد شد.

به گفته تشکری هاشمی کنترل نرخ کرایه ها ، نظافت و شستشوی ناوگان عمومی شهر،جلو گیری از حمل بار با تاکسی و رفع نواقص خطوط تاکسی در پایانه های تاکسیرانی شهر ازجمله اقدامات سازمان تاکسیرانی در طرح استقبال از بهار است .

وی تصریح کرد: طی روزهای 15 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه کارگاه های غیر ضروری مترو جمع آوری و دیوارهای حائل کارگاهی ترمیم خواهند شد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در اسفند ماه دو ایستگاه شریعتی و فاطمی در نیمه شمالی خط 3 مترو به بهرهخ برداری می رسد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران  در طرح استقبال از بهار اشاره کرد و گفت:در این زمینه نیز تدابیر و تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی اندیشیده شده تا نسبت به کنترل نرخ و جلوگیری از بازار سیاه فروش بلیت در ایام اسفند ماه از سوی عوامل اجرایی در پایانه ها اقدام شود .

به گفته وی با توجه به اینکه احتمال مسدود شدن جاده ها به دلیل نزولات آسمانی در ایام نوروز بسیار است به همین دلیل مکان های اسکان اضطراری و موقت مسافران در پایانه ها فراهم خواهد شد .

تشکری هاشمی تصریح کرد: توسعه و تکمیل زیر ساخت های ITS، اصلاح زمان بندی چراغ های راهنمایی و رانندگی ، استفاده از تابلوهای متغیر خبری به منظور ارایه اطلاعات ترافیکی و پیام های نوروزی و رفع نواقص دوربین های ثبت تخلف اعم از دوربین های نظارت تصویری ،دوربین های عبور از چراغ قرمز ،دوربین های کنرل سرعت و ثبت تخلف از سوی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران نیز در طرح استقبال از بهار94 انجام می شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: