جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
«کودکان البغدادی» قربانی حملات ائتلاف

 

فارس:  یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی در شمال شرقی این کشور موفق شدند، 16 روستا و مرزعه در منطقه «ریف قامشلی» از توابع استان «حسکه» را آزاد کنند.

با آزادی این روستاها و مزرعه‌ها یگان‌های ارتش سوریه بیش از پیش به دو شهرک «تل براک» و «تل حمیس» که مهمترین پایگاه‌های گروه تروریستی تکفیری «داعش» در استان حسکه به شمار می‌آیند، نزدیک شدند.

 

بنابر گزارش‌های رسیده با آزادسازی این مزارع و روستاها نیروهای ارتش سوریه بیش از 10 کیلومتر از مسیر منتهی به شهرک‌های تل حمیس و تل براک را طی کردند تا تنها 7 کیلومتر با تل حمیس و 15 کیلومتر با تل براک بیشتر فاصله نداشته باشند.

یک منبع میدانی سوری تاکید کرد که آزادسازی این روستاها و مزارع به معنای توسعه کمربند امنیتی اطراف شهر قامشلی و فرودگاه آن است. این درحالی است که کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه نیز حملات داعش به دو روستای تل شامیران و عوجة در ریف شهرک تل تمر از توابع ریف غربی حسکه را دفع کردند.

این کمیته‌ها همچنین یک کاروان خودروهای نظامی وابسته به داعش در مسیر دو روستای عمرو و شوره،‌ در جنوب شرقی قامشلی را هدف قرار داده و منهدم کردند.

از سوی دیگر از شهر «الشدادی»،‌ در ریف جنوبی حسکه نیز خبر می‌رسد که جنگنده‌های ائتلاف بین ضد داعش به رهبری آمریکا طی 2 روز گذشته بر شمار عملیات‌های نظامی خود در این شهر افزوده و مواضع داعش را هدف قرار می‌دهند.

در این حملات جنگنده‌های ائتلاف بین ضد داعش مناطق مدیریت میدان‌های نفتی الجبسة، مساکن 200 و مساکن 100 را هدف قرار داده و منهدم کردند. این مناطق از جمله نقاطی بودند که داعش آنها را به مقر خود تبدیل کرده بود.

در این عملیات‌ها ده‌ها داعشی کشته شدند که در میان آنها کودکان داعشی معروف به «کودکان البغدادی» مشاهده می‌شدند که دارای تابعیت ازبکستانی بودند.

همزمان با تشدید حملات جنگنده‌های ائتلاف بین ضد داعش علیه مواضع داعش در شهر الشدادی این شهر شاهد خروج گسترده اهالی از شهر به نقاط دیگر از بیم این حملات است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: