جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 بهمن 1393     
محدودیت در واردات خودرو با مصوبه اخیر دولت

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر می رسد مصوبه جدید دولت مبنی بر واردات خودرو توسط نمایندگی ها به منظور محدودیت در واردات خودرو صورت گرفته است.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : در صورتی که این اقدام دولت با هدف کنترل و محدودیت در واردات صورت گرفته باشد به نظر اقدام مناسب و صحیحی است.

وی تاکید کرد : چنانچه  مصوبه اخیر دولت در خصوص واردات خودرو موجب رعایت حقوق مصرف کنندگان شود به نظر تصمیم درستی است اما اینکه واردات خودرو اصولا صورت گیرد یا نه و انجام آن تبعات آن چه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد هر یک موضوعی مجزا است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی گفت : در صورتی که شرکتها نمایندگی هایی را دارند موظف هستند  که خدمات پس از فروش آن را هم ارائه کنند اما اگر هر شخصی خودرویی را وارد کند و نمایندگی و خدمات نیز نداشته باشد قطعا مصرف کننده را با مشکل مواجه خواهد کرد بنابراین این تصمیم دولت ، درست و منطقی به نظر می رسد.

نماینده قائم شهر و سواد کوه  در خلنه ملت در ادامه با اشاره به ورود شورای رقابت  و اعلام  غیر قانونی بودن مصوبه اخیر دولت اظهار داشت : ورود شورای رقابت به بحث واردات خودرو بستگی به اختیارات این شورا دارد که به نظر نمی رسد که این شورا چنین اختیاراتی را نداشته باشد.

حسینی تاکید کرد : البته در این راستا باید حقوق نمایندگی ها رعایت شود و این اقدام شورا موجب می شود که حقوق این افراد نادیده گرفته شود البته در این جریان این احتمال وجود دارد که برخی از نمایندگی ها نیز سودهای کلانی را کسب کنند اما باز هم این  اقدام مانع هرج و مرج در واردات خواهد شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: