جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 بهمن 1393     
آموزش مدیریت بحران ویژه شهرداران نواحی برگزار می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برنامه بازدید معاون خدمات شهری سازمان بازرسی شهرداری  و کارشناسان این سازمان از مرکز فرماندهی مدیریت بحران با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش آسیب های ناشی از وقوع سوانح  و ذکر این نکته که مدیریت بحران دارای مراحل مختلفی است که فقط به مقابله محدود نمی شود و در آن باید به اقداماتی فکر کرد که مانع وقوع سوانح می شود.

از برنامه سازمان برای آموزش لایه های میانی مدیران شهری در تهران برای آشنایی با اصول و مفاهیم مدیریت بحران ناشی از حوادث و سوانح خبر داد.

دکتر احمد صادقی با بیان این مطلب گفت: یکی از الزامات مدیریت بحران ، موضوع  آمادگی است و در موضوع آمادگی هم یکی از الزامات آموزش است که باید در همه بخش های شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: طی شش ماه گذشته مقدمات آموزش مدیران شهرداری در معاونت آموزش سازمان انجام و بسته آموزشی آن نیز آماده شده و سال آینده این دوره آموزشی برگزار می شود.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، گفت: در شروع این کار یک اردوی جهادی با حضور تمامی شهرداران نواحی برگزار خواهد شد که در مراسم آغاز دوره شهرداران مناطق 22گانه حضور خواهند یافت. 

دکتر صادقی با اشاره به نقش مستقیم سازمان های زیرمجموعه شهرداری تهران در کارگروه هایی چون تدفین، حمل و نقل، پسماند و اطفای حریق در ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: مسئولیت این کارگروه ها با مجموعه شهرداری است در نتیجه باید برای مباحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در این کارگروه ها برنامه داشته باشیم و یک برنامه دوم نیز برای زمان بحران آماده کنیم.

وی افزود: برخی از بحران ها را می توان به سرعت حل کرد و برای برخی دیگر از بحران ها  باید روی موضوع کاهش خطر پذیری برنامه ریزی کنیم. مثلا  در مورد زلزله می توانیم این آمادگی را ایجاد کنیم تا خسارت ناشی از آن کاهش پیدا کند.

در این جلسه همچنین معاون خدمات شهری سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز با اشاره به این که در موضوع بحران باید حساسیت های موضوع، امکانات درون سازمانی و مسئولیت های سازمانی مشخص باشد، گفت: آموزش مدیریت بحران باید در سطوح پایینی سازمان ها تسری پیدا کند تا تبدیل به بخشی از فرهنگ سازمانی شود.

 وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مناطق 22گانه  برای پیشبرد برنامه های مدیریت بحران گفت:  ما آمادگی داریم که ظرفیت های درون سیستمی خود را برای اجرای برنامه های مدیریت بحران در اختیار سازمان قرار دهیم.

در این جلسه  همچنین کارشناسان معاونت های تخصصی ضمن معرفی برنامه های مختلف سازمان در حوزه های آمادگی، آموزش و پیشگیری به تشریح وظایف مختلف سازمان پرداختند و در ادامه سامانه های مورد استفاده در مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران از سوی مدیر مرکز پردازش برای حاضران معرفی شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: