جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 بهمن 1393     
مسائل فرهنگی اولویت برنامه‌های شهرداری تهران است

به گزارش شهرداری نیوز، محمدباقر قالیباف صبح امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه دوره سوم است که در شهرداری تهران حضور داریم اظهار داشت: هشت سال خدمت در شهرداری تهران به ما این فرصت را می‌دهد تا سه سال پیش رو را باانگیزه و شناخت بیشتر از نقاط ضعف خدمت خود را داشته باشیم.

شهردار تهران بابیان اینکه شهرداری‌ها نیازمند مدیریت یکپارچه هستند، گفت: مسائل فرهنگی اولویت برنامه‌های شهرداری تهران است.

وی بابیان اینکه ممکن است این موقعیت برای ما تبدیل به تهدید شود، افزود: ممکن است دچار روزمرگی شویم و باید مراقب باشیم به این تهدید گرفتار نشویم.

شهردار تهران بابیان اینکه از آغاز دوره شهرداری تهران تاکنون 57 شهردار در تهران منصب را عهده‌دار بودند گفت: شهرداری‌ها نیازمند مدیریت یکپارچه هستند.

قالیباف بابیان اینکه شهردارانی که مدت بیشتری توانسته‌اند مدیریت خود را ادامه دهند آثار ملموس‌تری دارند خاطرنشان کرد: برخی تنها یک روز و یک ماه بر تهران شهرداری کردند که نتیجه‌ای در برندارد.

شهردار تهران بابیان اینکه نسل جوان رسالت ویژه‌ای رادارند که می‌تواند از آن استفاده کنند اظهار داشت: امروز که مسئولیت در دست ماست و ما تمایل به اجرای انقلابی امور داریم باید درک درستی از همه ابعاد شهر داشته باشیم و توجه به مسائل عمرانی باید به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه از آرمان‌های انقلاب این را فهمیده‌ایم که برای داشتن یکی شهر خوب باید رشد فرهنگی در شهروندان اتفاق بیفتد افزود: اگر شهری در کالبد خود رشد کند اما شهروندان در حوزه آموزشی پیشرفت نکنند تفاوتی با کشورهای لیبرال نداریم و مردم باید بتوانند بندگی خدا را بکنند.

قالیباف بابیان اینکه در کنار مسائل معنوی نباید از مسائل مادی غافل شویم خاطرنشان کرد: این استدلال درستی نیست و با مبانی دینی شباهت ندارد و در سه سال آینده با کمک مردم و تدابیر مقام معظم رهبری در تهران بسترها برای یک کار بزرگ فرهنگی آماده است.

شهردار تهران بابیان اینکه امروز کار ما در بخش عمرانی تا این مقطع در کشور بی‌نظیر است افزود: اقدامات زیرساختی بی‌نظیر است و مجموعاً 275 کیلومتر جاده داشتیم که به 540 کیلومتر تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین تونل شهری در تهران وجود نداشت اکنون این مقدار به‌صورت چشمگیری افزایش داشته است و مجموعه تونل متروکه قبلاً کمتر از 50 بود اکنون به 200 کیلومتر رسیده است.

قالیباف بابیان اینکه سرانه فضا سبز در تهران اکنون 15 و نیم متر است افزود: در حوزه فرهنگی نیز کارهای خوبی صورت گرفته است و اکنون بیش از 300 کتابخانه در تهران تأسیس کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه تاکنون 400 مسجد را در تهران ساخته‌ایم و نیاز به ساخت 400 مسجد دیگر وجود دارد گفت: 200 مسجد دیگر در تهران در دستور ساخت قرار دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه ورزش هم فعالیت داشته‌ایم افزود: به دلیل رعایت بحث امربه‌معروف و نهی از منکر برای خانم‌ها 100 سالن ورزشی در تهران ساخته‌ایم.

وی افزود: در کنار بحث روحی و جسمی باید به اقتصاد نیز توجه کنیم و در حوزه پیش‌گیری به بحث زنان سرپرست خانوار به‌عنوان یک قشر آسیب‌پذیر توجه کرده‌ایم.

شهردار تهران افزود: در حوزه کارآفرینی هم اقداماتی داشته‌ایم و در دوره مدیریت خود متمرکز به کارهای فرهنگی و اجتماعی شده‌ایم و در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر و شعائر اسلامی نیز فعالیت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با اختلاط جنسیتی موافق نیستم افزود: برخی رسانه های داخلی و خارجی از این حرف من برداشت سو کردند اما وقتی می توانیم این تفکیک را انجام دهیم و توانایی آن را داریم باید بر اساس اسلام عمل کنیم و این کار را در ادارات تهران اجرا می‌کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: