جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 بهمن 1393     
راه‌اندازی شبکه شناسایی افراد بیمار


فارس: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده و در هر امری از جمله مقوله‌های اجتماعی و سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: مردم دچار گرفتاری‌های متعددی در درمان هستند و ما در بخش درمان و بهداشت تلاش می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم به صورت کامل انجام شود.

وی اضافه کرد: ما در صدد هستیم که از طریق شبکه‌ای بتوانیم تعداد افراد سالم و تعداد افراد بیمار را در سطح کشور شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به یکی از مشکلات موجود در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر آمار و اطلاعاتی از تعداد افراد سالم و تعداد افراد بیمار در سطح کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح نظام ارجاع پزشک خانواده برای شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها یک مدل بسیار خوب در حوزه سلامت و درمان است.

هاشمی تاکید کرد: ما باید شبکه‌ای در سطح کشور ایجاد کنیم که بتوانیم حوزه بهداشت و درمان را ساماندهی کنیم و این دو حوزه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی افزود: کمبود بودجه در حوزه بهداشت و درمان همواره مورد اعتراض و گلایه مسئولان در این حوزه بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم بودجه‌ها و اعتبارات لازم برای ارتقای وضعیت سلامت در سطح کشور اختصاص داده شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: