جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 بهمن 1393     
داعش کلیسای موصل را منفجر کرد

العالم: یک مقام بومی در استان نینوا اعلام کرد: عناصر تروریست داعش، کلیسای متعلق به سریانی های ارتدوکس واقع در بازار الشعارین در کرانه راست ساحل در مرکز موصل را با مواد منفجره منهدم کردند.

این مقام مسؤول که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری شبکه السومریه گفت: عناصر داعش قبل از منفجر کردن کلیسا، متون خطی و تابلوهای نوشته شده به زبان سریانی و اوانی معموذی را که قدمت تاریخی دارند، غارت کردند.

مسئول مذکور خاطر نشان کرد: سرنوشت سایر کلیساهای واقع در منطقه الشعارین که در بردارنده کلیساها و مدارس اقلیت های دینی از جمله سریانی های کاتولیک و ارمنی های ارتدوکس است، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کلیسای "الطاهره الداخلیه" معروف به "قلعه" در سال 1893 به دلیل اختلاف موجود در آن زمان میان دو طایفه سریانی ارتدوکس و کاتولیک بنا نهاده شد و در 22 دسامبر 1896 بنای آن کامل شد و پاپ پطرس چهارم، سنگ بنای آن را نهاد و در سال 1972 تعمیراتی اساسی بر روی آن صورت گرفت و حنا الاسود و شمعون طنبورچی دو معمار مشهور، بر ساخت آن نظارت کردند. به این کلیسا به دلیل قرار داشتن در منطقه قلعه، قلعه نیز گفته می شد. نام "کلیسای الطاهره الداخلیه" نیز به این سبب به آن اطلاق می شد، تا از "کلیسای الطاهره الخارجیه" واقع در محله الشفاء در مرکز موصل باز شناخته شود.

گروه تروریستی داعش پس از تسلط بر شهر موصل از دهم ژوئن 2014 تاکنون، شماری از مرقدها و مساجد تاریخی از جمله مسجد جامع یونس پیامبر و شیت پیامبر را با خاک یکسان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: