جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 بهمن 1393     
آخرین خبر از وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن

تسنیم: محمد هاشم بتن شکن در نشست خبری با تشریح عملکرد 10 ماهه بانک مسکن، اظهار کرد: کل تسهیلات اعطایی نظام بانکی در 9 ماه دو هزار و 381 هزار میلیارد ریال بوده است، از این رقم برای بخش مسکن و ساختمان 290هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در 10 ماه اخیر 156 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده ایم. همچنین امسال 74 هزار واحد تسهیلات ساخت برای احداث داده شده، 101 هزار واحد تسهیلات برای خرید پرداخت شده که نسبت به سال قبل 25 درصد رشد دارد.  371 هزار واحد بانک مسکن تامین مالی از طریق انتقال سهم الشرکه صورت گرفته است.

546 هزار واحد مسکونی تامین مالی شده است، بیان کرد: مانده تسهیلات بانک مسکن 107 هزار میلیارد تومان است و به نظر می رسد با این عدد بزرگترین بانک کشور از این حیث است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تکمیل مسکن مهر کل قراردادهای منعقد این طرح دو میلیون و 370 هزار واحد است که مبلغ آن 479 هزار میلیارد ریال است.

بت شکن یادآور شد: تا کنون یک میلیون و 370 هزار واحد این طرح فروش اقساطی شده و طی 10 ماه اخیر 313 هزار فروش اقساطی شده که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سپرده های بانک مسکن 368 هزار میلیارد ریال است که در سال جاری حدود 23 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این که معوقات بانک مسکن زیر 5 درصد است ، گفت: این بدون مسکن مهر زیر 2 درصد است که این نشان می دهد مردمی ترین بانک کشور هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این که 92 درصد تراکنش مشتریان بانک از طریق غیرحضوری انجام می شود، تصریح کرد: هم اکنون 22 میلیون سپرده داریم.

بت شکن بیان کرد: در بافت فرسوده تا پایان سال 92 بالغ بر 82 هزار واحد مسکونی به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن تامین مالی شده است.

وی با اشاره به این که مجوز نهایی نهاد ابزار تامین مالی عرضه مسکن از بانک مرکزی اخذ می شود، یادآور شد: پیشنهاد تاسیس صندوق های پس انداز  مسکن جدید به بانک مرکزی ارائه شده که منتظر اعلام نظر این بانک هستیم. همچنین تاسیس موسسات اعتباری تخصصی مسکن نیز پیشنهاد دیگر بانک مسکن بوده که به شکل منطقه ای سپرده جذب و به صورت منطقه ای تسهیلات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: بانک مسکن در راستای حمایت از عرضه مسکن به دنبال انتشار اوراق مشارکت است، آئین نامه های این اوراق در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: تاکنون 46 هزار فقره کمک هزینه ازدواج به مبلغ 1400 میلیارد ریال توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

بت شکن با بیان این که بانک مسکن به دنبال افزایش قدرت خرید مردم است، افزود: ما به دنبال این کار با سپرده گذاری هستیم و پیشنهاد پرداخت وام 60 میلیون تومانی خرید را به بانک مرکزی داده ایم که منتظر نظر این بانک هستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: