جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 بهمن 1393     
لزوم توجه ویژه دولت نسبت به توسعه مترو به عنوان ناوگان برتر در تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت :  امروز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران از ضرورت های مهمی است که  باید مورد توجه جدی دولت و شهرداری تهران قرار گیرد.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز ، افزود : متاسفانه عدم توسعه لازم ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای شخصی  و تک سرنشین موجب مصرف بیش از حد سوخت ، افزایش ترافیک و آلایندگی در هوای  تهران شده است.

وی تصریح کرد : در صورتی که توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص توسعه مترو در شهرهای بزرگی مثل تهران مورد اهتمام جدی دولت و شهرداری قرار گیرد قطعا شاهد کمترین آلایندگی و بیشترین جا به جایی ها و کاهش بارترافیکی در سطح شهر تهران خواهیم  بود.

وی با بیان اینکه با توسعه ناوگان اتوبوسرانی چندان موافق نیستم ، تاکید کرد : توسعه ناوگان اتوبوسرانی در تهران هر چند در بهبود حمل و نقل عمومی تاثیر دارد اما قطعا این مساله در افزایش آلودگی و ترافیک نیز موثر است بنابراین باید توسعه حمل و نقل عمومی در تهران به سمت حمل و نقل های ریلی مانند مترو جهت دهی شود.

وی با اشاره به نقش دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : انتظار می رود دولت همگام با مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران حمل و نقل ریلی را مورد توجه ویژه قرار دهد تا این امکان برای شهروندان تهرانی فراهم شود تا از مترو به عنوان حمل و نقل برتر  برای تردد در شهر استفاده نمایند.

نماینده بویر احمد و دنا در ادامه با توجه به کارکرد مهم حمل و نقل عمومی  در تهران  اظهار داشت : در شرایط کنونی دولت و مجلس باید با توجه به کارکرد مهم حمل و نقل عمومی بر این موضوع  متمرکز شوند تا معضل حمل و نقل و آلایندگی در تهران حل شود.

زارعی همچنین با توجه به اهتمام شهرداری تهران در ورود موتورسیکلت های برقی و تلاش جهت بکارگیری اتوبوس های برقی و هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت : قطعا این گونه اقدامات شهرداری تهران در استفاده از وسایل حمل و نقل برقی و هیبریدی در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیر مثبتی خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: