جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
اعتراض وزارت خارجه به کاردار آلمان

فارس: حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خصوص جلسه دیروز بعد از ظهر (یکشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با حضور وی و ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپای وزارت خارجه در خصوص سفر هیأت پارلمانی آلمان به تهران برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه هر یک از دست‌اندرکاران ارگان‌های مختلف، گزارشی در خصوص روند سفر و حضور هیأت پارلمانی آلمان ارائه دادند که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: اعضای کمیسیون متقاعد شدند که همکاری مطلوبی بین همه ارگان‌های ذیربط در این خصوص با مجلس صورت پذیرفته و وزارت خارجه نیز به وظیفه ذاتی خود در این خصوص عمل کرده است.

معاون ظریف اضافه کرد:‌ همچنین روشن شد که وزارت خارجه در خصوص هیچ یک از ملاقات‌های صورت گرفته، توصیه خاصی به مجلس نداشته و صرفا به عنوان یک رابط، اصل یادداشت‌های دریافتی از سفارت آلمان در تهران را برای بررسی، اعلام نظر و اتخاذ تصمیم به مسئولان ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

قشقاوی خاطرنشان کرد: طبق عرف جاری در خصوص سفر کلیه هیأت‌های خارجی، وزارت خارجه اسامی اعضای این هیأت به همراه گرایشات سیاسی و حزبی آنها به انضمام محور پیشنهادی مذاکراتی را در وقت مقرر به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه همچنین عنوان کرد: در این جلسه آقای دلفی مدیرکل غرب اروپا با اشاره به سفر سال 2010 خانم کلودیا روت رئیس هیأت پارلمانی آلمان به تهران به میزبانی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از مواضع ایشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران و بازتاب‌ها و مسائل قبل و بعد از این سفر به کمیسیون ارائه کرد.

قشقاوی گفت: خوشبختانه همانگونه که در جمع‌بندی و نتیجه‌گیری این جلسه به درستی توسط سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام شد، مسئولیت سفرهای پارلمانی به عهده مجلس شورای اسلامی است و بقیه ارگان‌ها بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود موظف به استمرار همکاری با مجلس می‌باشند.

معاون وزیر خارجه همچنین به خبرنگار فارس گفت که روز گذشته (یکشنبه) در غیاب سفیر آلمان در تهران، معاون مدیرکل غرب اروپا در دیدار با کاردار این کشور در تهران مراتب اعتراض شدید وزارت خارجه را نسبت به اظهارات بی پایه و خارج از عرف نائب رئیس مجلس آلمان را به وی اعلام و تأکید کرد که این نوع اظهارات به هیچ وجه زیبنده مناسبات دو کشور نیست.

لازم به ذکر است بعدازظهر دیروز (یکشنبه) حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه به همراه ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپا و محمدجواد رسولی محلاتی مدیرکل امور مجلس و قوانین این وزارتخانه با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پرسش‌های اعضای کمیسیون درباره سفر هیأت پارلمانی آلمان به تهران پاسخ و گزارشی در این خصوص ارائه کردند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: