جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
ایران عامل رکود روابط آمریکا و اسرائیل

تسنیم: سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکایی با اعلام اینکه روابط اسرائیل و آمریکا به پایین ترین اندازه‌ای رسیده که وی تاکنون به خاطر می‌آورد اختلاف بر سر موضوع هسته‌ای ایران و فلسطین را عامل اصلی آن دانست.

به گزارش آروتز شوا، جان مک‌کین سناتور آمریکایی روز یکشنبه اعلام کرد که روابط میان آمریکا و اسرائیل به بدترین شکل در سراسر زندگی وی رسیده است.

وی در مصاحبه با سی‌ان‌ان پذیرفت که اوباما تنها کسی نیست که باید به دلیل تنش‌های اخیر مورد انتقاد قرار گیرد اما در عین حال تاکید کرد که رئیس‌جمهور این کشور  انتظاراتی غیرواقعی از اسرائیل دارد.

مک‌کین ادامه داد: تا آنجا که می‌دانیم روابط میان نتانیاهو و اوباما بسیار ضعیف است و به پایینترین حدی رسیده است که تا کنون به خاطر دارم و این یک تراژدی است زیرا (اسرائیل) تنها دموکراسی در سراسر خاورمیانه است.

این سناتور ایالت آریزونا در پاسخ به این سوال که به اعتقاد وی چرا روابط میان آمریکا و اسرائیل به پایین ترین حد خود رسیده، گفت که به اعتقاد او انتظارات غیرواقعی اوباما در مورد میزان همکاری با اسرائیل به ویژه درمورد موضوع فلسطین و همچنین موضوع هسته‌ای ایران علت اصلی این مسئله است.

وی ادامه داد: البته تمام تقصیر بر عهده رئیس‌جمهور آمریکا نیست. اما منظورم این است که هیچ رئیس‌جمهور دیگری  چنین ارتباط  کمی با اسرائیل نداشته است.

مک کین در پاسخ به سوالی درباره تمدید دعوت از نتانیاهو به کنگره و اختلاف ناشی از آن میان اوباما و مک کانل  گفت که همه از این اختلاف آگاه هستند. مک کین دراین باره گفت: اما بحران اصلی در این بین مذاکرات با ایران است که به اعتقاد بسیاری از ما دارای ایراداتی است و سخنران ( نتانیاهو) در گفته‌های خود نگرانی‌های مربوط به عواقب توافق بد با ایران در موضوع هسته‌ای را به مردم آمریکا گوشزد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: