جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
آلودگی هوای پکن همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، شهردار پکن، Wang Anshun این شهر را به دلیل هوای آلوده و گرد و غبار موجود در هوا غیر قابل زندگی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: "تعریف یک سیستم استاندارد به منظور داشتن شهری بین المللی، قابل زندگی و هماهنگ لازم است و پکن نیز در حال حاضر در پی این امر است. البته در حال حاضر پکن شهری مناسب زندگی نیست."

سخنرانی Anshun چند روز پس از بیانیه شرکت تحقیقاتی بازار، Euromonitor International منتشر شده است که اعلام کرده بود صنعت توریست در پکن به خاطر آلودگی هوا و رکود اقتصادی در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

در میان لیست 100 شهر برتر این شرکت که به تازگی منتشر شده هنگ کنک، سنگاپور و بانکوک در سه جایگاه اول قرار دارند و پس از آن لندن و پاریس معرفی شده اند. پکن پس از ژوهانسبورگ، صوفیه و بلغارستان در جایگاه سی و چهارم این لیست قرار گرفته است.

Wang Anshun در سخنرانی خود خواهان تعطیلی کامل کارخانه های آلاینده پکن در عوض جابه جایی غیرمسئولانه آن ها به مناطق حاشیه هبی و تیانجین شد.

وی افزود مقامات پکن در سال 2014 حدود 392 کارخانه را به دلیلی آلایندگی تعطیل و 476 هزار خودروی فرسوده را از جاده ها خارج کردند.

در سپتامبر سال 2013، اعضای کابینه چین برنامه ای ضد آلایندگی تعریف کردند که بر اساس آن ساخت کارخانه های جدید نیروی دارای سوخت زغال سنگ در پکن، شانگهای و گوانگژو، سه شهر مهم این کشور ممنوع شد.

اما با گذشت 18 ماه از این طرح به نظر می رسد این برنامه تاثیر زیادی نداشته است. هنوز اکثر روزهای پکن مه آلود و دارای گرد و غبار است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: