جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
باید قیمت خودروهای وارداتی ضابطه مند شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی هرگونه تغییر و کاهش در تعرفه واردات خودرو به صلاح صنعت و تولید کشور نیست.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوزافزود : هر چند امروز تقاضاهایی در بازار خودروهای وارداتی وجود دارد اما این مساله نباید موجب شود که روند واردات به سمتی برود که به صنعت خودرو داخل لطمه وارد شود.

وی اظهار داشت : نکته مهمی که در جریان واردات خودرو وجود دارد خروج ارز از کشور است که با کاهش تعرفه این موضوع سرعت خواهد گرفت .

وی با اشاره به عدم نظارت دولت بر واردات خودرو گفت : قطعا با کاهش تعرفه واردات و عدم نظارت دولت بر جریان واردات ، انگیزه برخی افراد سود جو بالا رفته و سود کلانی در این راستا نصیب آنان خواهد شد.

وی گفت : باید هر گونه تصمیم گیری در خصوص تعرفه واردات به نفع مردم تمام شود و نه صرفا واردکنندگان ، در حالی که به نظر می رسد هیچ یک از این نکات در تغییر تعرفه لحاظ نمی شود و مسلما در آینده این بی تدبیری ها موجب مشکلاتی در کشور خواهد شد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان با انتقاد از روند واردات خودرو در سال جاری گفت : با وجود آزادسازی نرخ ارز در سال جاری , متاسفانه روند واردات خودرو افزایش داشته است.

علی لو در ادامه به برخی اظهارات در خصوص تاثیر کاهش تعرفه در افزایش رقابت پذیری و ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی اشاره کرد و اظهار داشت  : البته برخی معتقدند که با کاهش تعرفه واردات رقابت در بازار خودرو افزایش یافته و خودروساز داخلی ناگزیر به افزایش کیفیت خواهد بود اما ما بر این باور نیستیم .

وی گفت : در صورتی کاهش تعرفه موجب افزایش رقابت پذیری و رشد کیفی در صنعت خودرو شود اتفاق بسیار خوبی خواهد بود اگر چه این مساله بعید به نظر می رسد.

وی تاکید کرد :  در شرایطی که دولت با کاهش در امدهای نفتی مواجه است طبعا نباید اقدامی در جهت کاهش تعرفه ها داشته باشد چرا که تمام دولت ها یکی از بخش هایی که برای تحقق درآمدها در نظر می گیرد تعرفه ها واردات است.

نماینده شبستر در  خانه ملت گفت : امروز بیش از آنکه دغدغه واردات خودرو مطرح باشد نمایندگان دغدغه خروج ارز و درآمدهای عمومی دولت را دارد طبعا در این شرایط باید تعرفه واردات خودرو افزایش یابد تا این مساله محقق شود.

علی لو افزود : متاسفانه به دلیل واردات بی رویه مشکلات زیادی برای صنعت خودرو کشورایجاد شده است در حالی که به جای کنترل بر کیفیت و قیمت خودروهای وارداتی عمدتا فشارها و نظارت ها صرفا بر تولیدات داخلی است.

وی با تاکید بر ضابطه مند شدن قیمت خودروهای وارداتی گفت : چرا باید دولت به جای اینکه بر قیمت خودروهای وارداتی نظارت داشته و قیمت ها در این بخش را ضابطه مند نماید بر نرخ تعرفه واردات دست بگذارد؟

وی تصریح کرد : امروز کاهش تعرفه واردات بر خلاف اقتصاد مقاومتی است و قطعا با ابرازهای دیگری می توان نسبت به افزایش رقابت و کیفیت در صنعت خودرو داخل اقدام نمود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: