جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 بهمن 1393     
مجلس از طرح هایی که برای مردم سودمند است حمایت می کند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" اظهار کرد: این عملکرد بسیار خوبی است و همان گونه که در بسیاری از کشورهای دنیا این عملکرد توسط شهرداری ها انجام می شود، لازم است در ایران هم اجرا شود.

مجتبی رحماندوست با بیان این مطالب افزود: کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" برای شهروندان سودمند است و اگر مردم از عملکردی راضی باشند مجلس دغدغه ای به جز تامین خواسته های به حق عمومی ندارد. 

 وی ضمن تحسین طرح های کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" گفت: تفکیک زباله از مبدا باعث می شود زباله ها برای بازیافت مناسب تر باشند و از آنجا که این طرح ها در کشورهای دیگر انجام شده اند، می توان از آن ها الگو برداری کرد و این وظیفه شرعی، قانونی و اجتماعی ما است که از این دو طرح پیروی کنیم.

رحماندوست ضمن تاکید بر فضاسازی و فرهنگ سازی در این رابطه، عنوان کرد: در طرح "خط سفید" موتور سیکلت سوارها و عبور عابران پیاده از خطوط خط کشی شده باید ساماندهی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر اتومبیل ها که باید قوانین خطوط سفید را رعایت کنند، این طرح باید در مورد موتورسیکلت ها هم اجرا شود. چرا که موتورسیکلت ها در این موضوع بسیار مشکل ساز هستند.

رحماندوست قانون شکنی موتور سیکلت سوارها را یکی از معضلات بزرگ دانست و افزود: موتور سیکلت سوارها به این دلیل که قانون هیچ مجازاتی برای آن ها در نظر نگرفته است، هر عمل غیر قانونی و رعب انگیزی را انجام می دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از موتورسیکلت سواران به عنوان یکی از بزرگترین معضلات عابران پیاده یاد کرد که سلامت جسمی، روحی و روانی اشخاص آسیب پذیر از قبیل خانم های باردار، بچه دار، افراد مسن، جانباز و معلول را به خطر انداخته است.

رحماندوست با اشاره به برنامه کشور های دیگر در خصوص جداسازی خط عبور دوچرخه ها و موتورسیکلت ها از خطوط اتومبیل ها ، تصریح کرد: این طرح باعث امنیت شهروندان می شود.

وی با تقدیر از این عملکرد شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران باید وضعیت آشفته موتورسیکلت سوارها را ساماندهی کند؛ چرا که این امر آبروی کشور را در مقابل مهمانان خارجی به مخاطره انداخته است.

رحماندوست عبورعابران پیاده را معضلی دیگر دانست و عنوان کرد: در این خصوص هم عابران پیاده باید قوانین را رعایت کنند و از محل های خط کشی شده و مشخص عبور کنند و هم رانندگان حقوق عابران را رعایت کنند.احترام رانندگان وسایل نقلیه به عابران پیاده برای حفظ آرامش روحی و امنیت جانی عابران الزامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با ورود شهرداری تهران به موضوع کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" و "خط سفید" اظهار کرد: شهردار تهران قبلا فرمانده نیروی انتظامی بوده است و در آن مقطع توانست انضباط بیشتری نسبت به اکنون برای وسایل نقلیه موتوری مهیا کند، پس به طور حتم امروز هم می تواند در این مورد موفق عمل کند.

رحماندوست در خصوص همراهی مجلس با کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" بیان کرد: نماینده های مجلس نماینده مردم هستند و چون اهداف این کمپین برای شهروندان سودمند است و مردم از چنین اقداماتی استقبال می کنند ، مجلس دغدغه ای به جز تامین خواسته های به حق عمومی ندارد.

 نماینده مردم تهران در مجلس  اجرایی شدن این طرح را برای آرامش بیشتر روانی و جسمی شهروندان لازم دانست و گفت: به طور حتم مجلس با این طرح همراهی می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: