جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 بهمن 1393     
واکنش وزیربه شهریه نجومی مدارس

تسنیم: علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه نشست تخصصی طرح تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تعالی مدرسه تعدادی از مدرسین تحت آموزش قرار گرفته‌ و به استان‌ها اعزام شده‌اند تا مدیران مدارس را تحت آموزش قرار دهند.

وی افزود: طرح تعالی مدیریت مدرسه امسال در 5 هزار و 700 واحد آموزشی اجرا می‌شود که شاخص‌هایی برای آن تعریف شده و براساس آن مدارس مرتبا مورد ارزیابی قرار گرفته و بازخوردها به مدرسه و مسئولان ارائه خواهد شد.

فانی ادامه داد: امیدوارم نتایج کار به گونه‌ای باشد که سال آینده مدارس بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. چرا که این کار باعث می‌شود در جهت مدرسه‌محوری که مدتهاست در آموزش و پرورش مطرح شده است، گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بودجه‌ریزی عملیاتی عنوان کرد: بحث عملیاتی کردن بودجه در سطح 600 مدرسه از میان 5 هزار و 700 مدرسه‌ای که طرح تعالی در آنها اجرا می‌شود در حال اجراست که این 600 مدرسه از میان انواع مدارس هستند.

فانی ادامه داد: در طرح بودجه‌ریزی عملیاتی متناسب با جمعیت دانش‌آموزان، مدرسه و هزینه سرانه دانش‌آموزی اعتباری در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌گیرد. البته حقوق معلمان را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند و مابه‌التفاوت را به عنوان اعتبار در اختیار مدیر مدرسه قرار می‌دهیم تا به کیفیت‌بخشی بپردازد.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه سال 93 قرار شده است تا طرح بودجه ریزی عملیاتی در نیم درصد از مدارس کشور یعنی 600 مدرسه اجرا شود و نظام ارزشیابی علمی نیز در حال ارزیابی این طرح است که نتایج آن در پایان سال تحصیلی اعلام خواهد شد تا پس از آن تصمیم بگیریم، سال آینده تعداد بیشتری از مدارس را تحت پوشش برنامه بودجه‌ریزی عملیاتی قرار دهیم. این امر موجب افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی مراحل مختلفی دارد که در مرحله نخست هزینه سرانه هر دانش‌آموز مشخص و در تعداد دانش‌آموزان مدرسه ضرب می‌شود و حقوق کارکنان مدرسه نیز از آن کسر شده و مابقی اعتبار در اختیار مدیر مدرسه به منظور کیفیت‌بخشی قرار می‌گیرد. البته گام‌های بعدی این طرح بعد از پژوهش‌های لازم اجرا می‌شود.

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هم اکنون شهریه برخی از مدارس به میزان شهریه یک ترم دانشگاه است، بیان کرد: کدام مدرسه و چقدر؟ البته باید توجه داشت که مدارس هیئت امنایی، نمونه دولتی و تیزهوشان به دلیل اینکه خدمات بیشتر از حد متعارف ارائه می‌دهند به موجب مقررات مصوب شورای عالی آموزش و پرورش با نظر انجمن مدرسه می‌توانند هزینه‌هایی را دریافت کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: