جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 بهمن 1393     
ورود اتوبوس های هیبریدی تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 5 دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی 45 روز آینده خبر داد.

پیمان سنندجی با با بيان اينكه ورود اتوبوس های برقی و هيبريدی در راستاي حفظ محيط زيست و كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار گرفته است، گفت: سیاست شهرداری تهران استفاده از تکنولوژی پاک و سوخت هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی است. به طوری که اکنون یک دستگاه اتوبوس هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده  و 4 دستگاه دیگر نیز طی 45 روز آینده وارد ناوگان خواهد شد .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد : دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سر آمده و باید شهر تهران را براساس الگوی شهری پایتخت مدیریت کرد. با توجه به اهمیت موضوع ، کنترل آلودگی هوا از منبع تولید از جمله سیاست های شهرداری تهران است.

سنندجی با بیان اینکه اصلی ترین برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل ونقل کاهش آلاینده ها از منبع است، افزود: امیدواریم با تحقق این مهم در سال 1404 به آسمانی پاک دست یابیم. از این رو طی یک برنامه ریزی ده ساله برای کاهش آلودگی هوای شهر برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژی پاک و سوخت هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر کنترل آلاینده ها از مبدا گام بردارد. در همین راستا هم اکنون یک دستگاه اتوبوس هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران شده و در آینده ای نزدیک این ناوگان گسترش خواهد یافت.

پيمان سنندجي  اظهار كرد: این اتوبوس ها با استفاده از موتور مکانیکی انرژی الکتریکی تولید می‌کند و تنها استارت زدن آن با سوخت گازوئیل آن هم گازوئیل استاندارد یور ۵ صورت می‌گیرد. به همین دلیل میزان آلایندگی این اتوبوس ها در حد صفر است.

وي ادامه داد: اتوبوس های هیبریدی تقریبا سه برابر سایر اتوبوس های فعلی عمر مفید دارند و قادر به جابه جایی بيش از ۳۰۰ مسافر هستند.

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران با بيان اينكه ورود اتوبوس های برقی و هيبريدی در راستاي حفظ محيط زيست و كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار دارد، گفت: مشكل اصلي ورود اتوبوس هاي هيبريدي به ناوگان، تامين سوخت گازوئيل مطابق با استاندارد يورو 5 است ، در صورت تامين سوخت استاندارد روند ورود اتوبوس هاي هيبريدي با سرعت دنبال خواهد شد كه براي تحقق اين مهم نياز به همكاري دستگاه هاي ذي ربط است.

سنندجي تاکید کرد: اتوبوس های هیبریدی درخط آزادی – خاوران از سامانه اتوبوس های تندرو به کارگیری خواهند شد. این در حالیست که اکنون یک دستگاه اتوبوس هیبریدی در این خط فعالیت دارد .

سنندجی معتقد است تمام دنیا به سمت استفاده از وسایل نقلیه پاک و خودروهای هییریدی پیش می‌روند و این اتوبوس ها نقش به سزایی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که تمام ناوگان اتوبوسرانی تهران از این اتوبوس های پاک بهره ببرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: