جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 بهمن 1393     
خدمات مثبت شهرداری مورد استقبال دیگر نهادها قرار می گیرد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،نماینده مجلس شورای اسلامی حضور شهرداری تهران در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی پایتخت را امری لازم و ضروری دانست.

محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر شهروندی که در شهر زندگی می کند دارای حقوق شهروندی است که این حقوق باید از طرف نهادهای مختلفی برآورده شود که یکی از آن ها شهرداری است. در شرایطی که حاکمیت و دستگاه های اجرایی در هر کشوری به مسائل کلی و کلان کشور می پردازد، شهرداری ها به اموری ریزتر مانند پر کردن اوقات فراغت شهروندان و مسائلی از این قبیل می پردازند.

تابش افزود: اگر بخواهیم شهری توسعه یافته، شاد و با نشاط داشته باشیم باید شهرداری با ورود به مسائل مختلفی از جمله موضوعات فرهنگی و اجتماعی به حل و فصل مشکلات شهروندان بپردازد.

 نماینده مردم اردکان و میبد با اشاره به راه اندازی کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" از سوی شهرداری تهران گفت:  هیچ گونه تداخلی بین وظایف شهرداری و دیگر نهادهای دولتی و حکومتی در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد و بدون شک خدمات مثبت شهرداری از سوی دیگر سازمان ها و نهاد ها مورد استقبال قرار می گیرد.

از نظر تابش کار شهرداری در مسائلی مانند احداث خیابان‌ ها وكوچه‌ ها و میدان‌ ها، تنظیف و نگاهداری معابر  ، احداث بناهای مورد نیاز عمومی،  آسفالت كردن كوچه‌ ها و معابر عمومی و ساخت بزرگراه ها و خدمات شهری خلاصه نمی شود، بلکه این نهاد مردمی از ظرفیت بالایی برای موضوعات اجتماعی برخوردار است.

به گفته تابش فعالیت شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی نشانگر این نگرش است که شهر تنها يک کالبد فيزيکي شامل خيابان ، ساختمان، پارک، پل وغيره نيست بلکه شهر يک موجود زنده و پويا است که فرهنگ، روح آن به شمار مي آيد.

از نگاه این نماینده مجلس شهرداری ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی دارای وظایف عمده ای از جمله تعیین اهداف سیاست ها وتعیین راهبردها وخط مشی های مربوط به امور اجتماعی وفرهنگی،  انجام مطالعات درجهت ارایه طرح ها وبرنامه های مورد نیاز برای توسعه فرهنگی، توانمند سازی وترغیب جوانان ونوجوانان درعرصه مشارکت درفعالیتهای فرهنگی واجتماعی، کاهش مشکلات وآسیب های اجتماعی  و تلاش درجهت حفظ ونگهداری ازآثار وابنیه تاریخی و فرهنگ وگردشگری هستند  که نگاهی به این امور نشان دهنده اهمیت وظایف شهرداری است.

تابش در ادامه تصریح کرد: شهرداری ها در راستای خدمت رسانی به شهروندان موظف هستند که در کلیه اموری که بر اساس قانون به آن ها محول شده است وارد شده و به فعالیت بپردازند. 

وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که شهرداری تهران طی سال های اخیر خدمات فراوانی را به شهروندان تهرانی انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

تابش با مناسب ارزیابی کردن خدمات صورت گرفته شهرداری تهران به شهروندان طی سال های اخیر گفت: با نگاهی جزئی به شهر تهران می توان اقدامات صورت گرفته توسط شهردرای تهران را مشاهده کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: