جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 بهمن 1393     
آشنایی 29 هزار خانوار غرب تهران با روش‌های تفکیک پسماند‌

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 گفت: در راستای اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک 29‌هزار خانوار غرب تهران با روش‌های تفکیک پسماند‌ آشنا شدند.

رضا مددی، معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 5 با اشاره به اجرای طرح پاپلوت‌ آموزشی بازیافت‌ در ناحیه 5 اظهار کرد: در این طرح 29‌هزار خانوار ساکن در محلات رامین، جهرمی‌، وفا آذر، شهید قبادی‌، ولی‌عصر و سازمان  آب تحت آموزش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: تفکیک پسماند‌ از مبدأ یکی از شیوه‌های مؤثر برای پیگیری از آلودگی زمین و محیط زیست است.

مددی‌، بیان کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماند‌ در تحقق استانداردهای زیست محیطی شهری فرهنگسازی‌ و ترغیب شهروندان برای مشارکت در این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مشارکت گسترده شهروندان از اجرای طرح تفکیک پسماند‌ از مبدأ افزود: در محله پایش و مانیتورینگ‌ طرح این نتیجه‌ حاصل شد که پتانسیل درصد جمع‌آوری پسماند‌ خشک ناحیه از 5 به 12 رسید.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 5 تأکید کرد: تفکیک پسماند‌ از مبدأ یکی از شیوه‌های مؤثر برای پیشگیری از آلودگی زمین و محیط زیست است.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک طرح آموزش چهره‌به چهره بازیافت‌ در سطح محلات بر اساس بلوک‌بندی صورت گرفته و برنامه زمانبندی شده در حال اجرا است.

معاون شهردار منطقه 5 در پایان گفت: آموزشگران‌ بازیافت‌ با مراجعه به درب منازل ضمن آموزش و ارائه اطلاعات مناسب، مخزن ویژه پسماند‌ خشک همراه با تقویم جمع‌آوری و بروشوریه‌ ‌شهروندان توزیع شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: