جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
دانش آموزان در طرح شهردار مدرسه تمرین مدیریت می کنند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در شانزدهمین مراسم تنفیذ احکام شهرداران مدارس شهر تهران گفت: دانش آموزان تهرانی با اجرای طرح شهردار مدرسه علاوه بر یاری رسانی به شهرداری تهران در ترویج فرهنگ تقلیل و تفکیک زباله و اجرای طرح خط سفید، برای مدیریت شهر و کشور در سال های آتی آماده می شوند.

شانزدهمین مراسم تنفیذ احکام شهرداران مدارس شهر تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، معاونین اجتماعی مناطق، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران شهری، معلمان و دانش آموزان منتخب در تالار ایوان شمس برگزار شد.

طی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امرودی انتخاب شهرداران مدارس را تبریک گفت و با اشاره به تنفیذ احکام آنان افزود: اعتماد اهل مدرسه و دانش آموزان به شما به عنوان شهردار مدرسه مایه مباهات است و امروز روز مهم و مسرت بخشی برای شهردار تهران و مجموعه همکاران شهرداری تهران است که 440 شهردار مدرسه به طور رسمی آغاز به کار می کنند.  

وی خطاب به شهرداران مدارس گفت: امروز فضای تمرین به صورت واقعی و در قالب کوچک برای شما فراهم شده تا شما برای اداره شهر  و کشور در آینده، آمادگی پبدا کنید. 

 

امرودی از اداره کل آموزش های شهروندی و آموزش و پرورش و معاونین اجتماعی مناطق برای برگزاری باشکوه شانزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه قدردانی و اعلام کرد: امسال انتخابات شهرداران مدارس با ضریب  2 برابری مورد استقبال دانش آموزان مدارس و معلمان قرار گرفت که امیدوارم در سال های آتی پیاده سازی طرح شهردار مدرسه را در تمام مدارس پایتخت شاهد باشیم.

وی تمرین با هم کارکردن را نخستین گام در پیاده سازی طرح شهردار مدرسه دانست و افزود: یک شهردار زمانی موفق است که شهروندان سطح شهر را با خود همراه سازد. از سوی دیگر شهرداری به تنهایی و بدون مشارکت مردم قادر به اداره کلانشهر تهران نیست. بنابراین شهروندان باید با ایفای نقش و کمک در سراهای محلات، فرهنگسراها، مراکز اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی، مدیران شهری را انجام این مهم یاری رسانند زیرا شهر خوب ساختنی است و یافتنی نیست. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تشکیل یک تیم خوب در مدرسه، با نشاط و با انگیزه کار کردن، حاکم کردن نظم در مدرسه، انجام فعالیت ها بر اساس تفکر و خلاقیت، تغییر فضای مدرسه، زبیاسازی محیط مدرسه، تعامل با اعضای شورای دانش آموزی، تشکیل کمیته های مختلف فرهنگی محیط زیست، اجتماعی، برگزاری اردوهای مختلف علمی، نظارت بر محیط مدرسه و ... را برای شهرداران مدارس ضروری برشمرد.

وی تفکیک زباله از مبدا و  فرهنگسازی برای پیاده سازی طرح خط سفید را با اجرای شهردار مدرسه امکان پذیر دانست و افزود: هم اکنون 7 هزار تن زباله در شهر تهران به صورت روزانه تولید می شود که اگر هر  شهروند تهرانی روزانه 10 گرم کمتر زباله تولید کند هزینه صرفه جویی شده ناشی از آن می تواند به تجهیز آزمایشگاه های مدارس پایتخت منجر شود. ترويج فرهنگ تولید کمتر زباله و تفكيك زباله از مبدا بزرگ‌ترين خدمت به مردم و سلامت شهر است و فرزندان و نسل آینده کشور ما باید این کار را در مدارس بیاموزند و تمرین کنند.

امرودی، به شهرداران مدارس توصیه کرد: مواردی چون الگوی نظم بودن برای سایر دانش آموزان، مدیریت و تدبیر، سازماندهی و برنامه ریزی صحیح، تقسیم کار، نظارت و ارزشیابی  و عمل به وعده ها را در انجام دوره مسئولیت خود مورد توجه قرار دهند. 

همچنین ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران در این مراسم خطاب به دانش آموزان با تاکید بر ایفای مناسب نقش شهروندی، گفت: نوع رفتار و کردار شما به عنوان یک شهروند در کیفیت زندگی آینده تان در کلانشهر تهران بسیار مهم و تاثیرگذار است. بنابراین باید در کنار تحصیل، راه و رسم شهروندی را نیز بیاموزید.

وی به نقش شهردار مدرسه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان می توانند از طریق طرح شهردار مدرسه ضمن کسب مهارت های زندگی، در اجرای طرح آسمان آبی زمین پاک و خط سفید شهر نیز همکاری کنند و شهر زیبا و با نشاطی را برای خود و آیندگان بسازند.

در پایان این مراسم احکام 440 شهردار مدرسه که در شانزدهمین دوره انتخابات این طرح در مناطق 22گانه پایتخت  موفق به کسب بالاترین آرا شده بودند، به آنان اعطا شد و از 20 شهردار برتر سال گذشته نیز تجلیل به عمل آمد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: