جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" حیات را به محیط زیست تهران بر می گرداند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه دو تهران با اشاره به تاثیرات مطلوب کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" در بهبود محیط زیست شهر تهران گفت: آلودگی هوا و محیط زیست از جمله مشکلات مهم در شهر تهران است که سال ها تلاش برای رفع آن هنوز به نتیجه ای قابل نرسیده است.

عابد ملکی با اعلام این مطلب افزود: شاید مهمترین علت این اتفاق، نبود فرهنگ سازی مناسب برای جلب اعتماد و همیاری شهروندان با مدیریت شهری برای کاهش این مشکلات است و راه اندازی کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" اقدامی ارزشمند در این زمینه به شمار می رود.

وی اظهار داشت: اجرای طرح "آسمان آبی ، زمین پاک" با دو محور انضباط ترافیکی و تکنیک زباله از مبدا ، گامی موثر در حفاظت محیط زیست در حوزه شهری است. شهروندان نقش زیادی در اجرای موفق این طرح دارند، چرا که وقتی طرح انضباط ترافیکی " خط سفید" در شهر تهران با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، اجرایی شود ، حتما کاهش آلودگی ، صوتی و آلودگی هوا را شاهد هستیم.

شهردار منطقه دو تهران خاطرنشان کرد: اجرای طرح "آسمان آبی، زمین پاک" با دو محور انضباط ترافیکی و تفکیک زباله از مبدا، گامی موثر در حفاظت محیط زیست در حوزه شهری است و به طور قطع شهروندان نقش موثری در حفاظت و حراست از محیط زیست دارند.

ملکی با اشاره به اینکه افزایش تردد خودرو و به تبع آن افزایش ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی را در شهرها به خصوص کلانشهر تهران افزایش داده است، گفت: با اجرای طرح انضباط ترافیکی و در کنار آن توسعه حمل و نقل عمومی و ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به طور قطع وضعیت آلودگی صوتی و آلودگی هوا در کلانشهر تهران تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه دو تهران نیز طرح اسمان آبی زمین پاک با مشارکت شهروندان اجرایی شده و تاثیرات مطلوبی در آمد و شد شهروندان داشته است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: