جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
اخراج ۴۳ افسر اطلاعاتی صهیونیستی

شبکه خبر: ارتش رژیم صهیونیستی، 43 مامور اطلاعاتی را که از جاسوسی در سرزمین های فلسطینی خودداری کرده اند، اخراج کرده است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین»، برابر اعلام رادیو ارتش (رژیم صهیونیستی)، 43 سرباز به علت عملکرد نامناسب، از واحد عالی نظارت  الکترونیکی منع شده اند.


 

اخراج این عده در روز دوشنبه، دیروز، 26 ژانویه 2015، 6 بهمن 1393، صورت گرفته است. این رادیو تاکید کرد: اخراج شده ها از تحقیق درباره فلسطینیانی که در اشغال زندگی می کنند، خودداری کرده بودند.

این رادیو افزود: فرمانده واحد 8200 که از وی به عنوان ژنرال «ای» (A) نام برده شده، این 43 نیروی ذخیره را که در ماه سپتامبر (شهریور گذشته)، در نامه هایی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و فرماندهان ارشد ارتش، اعلام کرده بودند دیگر نمی توانند به خدمت در این واحد ادامه دهند، از ادامه حضور در واحد مزبور، منع کرده است.

گاردین، از اخراج 43 افسر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی به علت خودداری از جاسوسی از فلسطینیان خبر داد

 برابر این گزارش، این نامه که چند هفته پس از جنگ 50 روزه (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه نوشته شده بود، سرپیچی بی سابقه از سیاست های امنیتی نخست وزیر تلقی شد.

 گاردین افزود: نیروهای واحد مزبور می بایست به شنود تماس های تلفنی فلسطینیان اقدام کنند. این نوع جاسوسی، نقش مهمی در اجرای حملات هوایی دارد که معمولا به جان باختن غیرنظامیان می انجامد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، چاپ فلسطین اشغالی، بخشی از این نامه را این گونه منتشر کرده بود: «ما از شرکت در اقدامات علیه فلسطینیان خودداری می کنیم و ادامه خدمت به عنوان ابزاری برای عمیق کردن نقش ارتش در سرزمین های اشغالی (فلسطین) را نمی پذیریم.»

 واحد 8200، وظیفه نظارت بر کشورهای عربی، ایران و همچنین فلسطینیان را به عنوان «دشمن» برعهده دارد.

هیچ نامی از امضاء کنندگان نامه مزبور فاش نشده است، با این حال، شماری از رسانه های اسرائیلی، مصاحبه هایی را به صورت «ناشناس»، صورت داده بودند. مصاحبه شوندگان، از آنچه «جمع آوری اطلاعات درباره مسائل شخصی فلسطینیان، از جمله مشکلات جسمی» خوانده بودند - و ممکن است به عنوان ابزاری برای به کارگیری افراد به عنوان خبرچین به کار رود، انتقاد کرده بودند.

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل بخشی از نامه ای که فرمانده واحد 8200 برای اخراج افراد مزبور نوشته بود، پرداخت: شما از خط قرمز گذشته اید و عملکرد نامناسبی داشته اید و بر اساس آنچه نوشته اید، ما به همکاری با شما پایان می دهیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: