جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
800 گرم زباله سهم هر تهرانی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: هر شهروند تهرانی روزانه بین 750 تا 800 گرم زباله تولید می کند که برای جمع آوری آن شهرداری باید هزینه های بسیاری پرداخت کند.

حسن کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران روزانه بین 7 تا 7 هزارو پانصد تن زباله تولید می شود، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد تولید 10 هزار تن زباله در شهر هستیم و هر شهروند تهرانی روازنه 750 تا 800 گرم زباله تولید می کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت پسماند اهداف و برنامه های بسیاری را برای کاهش زباله در دست اجرا دارد، یادآور شد: حفظ و ارتقای سلامت شهروندان از مهمترین اهداف این سازمان است به همین منظور سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در زمینه تفکیک پسماند از مبداء آموزش‌های بسیاری را به شهروندان ارائه می‌دهد.

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر در 22 ناحیه شهر تهران طرح تفکیک از مبداء اجرایی شده است،افزود:امیدواریم به زودی طرح تفکیک زباله در 123 ناحیه شهر تهران اجرایی و منجر به کاهش 30 درصدی زباله شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران ادامه داد: شهروندان اگر اقدام به تفکیک زباله های خود از مبدا کنند می توانند هزینه های شهرداری تهران را در حمل و جابه جایی پسماندها کاهش دهند و باعث برگشت پسماندها به چرخه اقتصاد شوند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن طرح آسمان آبی و زمین پاک اضافه کرد: طرح آسمان آبی و زمین پاک یک دستور جدید مدیریت شهری است که با اجرایی شدن آن می توان آلایندگی های شهر تهران کاهش داد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: