جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 بهمن 1393     
کاهش 23 درصدی آلودگی هوا با معاینه فنی خودروها

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت:انجام مستمر معاینه فنی خودرو علاوه بر اینکه در ماهش مخاطرات زیست محیطی تاثیر دارد موجب صرفه جویی اقتصادی هم می شود .

ولی ا... آذروش، در مراسم بازدید همیاران محیط زیست از مرکز معاینه فنی نیاش با بیان این مطلب اظهار کرد: مرکز معاینه فنی نیایش یکی از مراکز تمام مکانیزه شهر تهران است که معاینه فنی خودروها به طور مستمر در آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته انجام معاینه فنی حدود 13 درصد در کاهش مصرف سوخت موثر است، افزود: طبق آمار شرکت پالایش و فراورده های نفتی در تهران روزانه دو میلیون و 700 هزار خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت تردد می کنند که حدود 80 درصد آلودگی هوا ناشی از تردد این وسایط نقلیه متحرک است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه 420 میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف می شود، گفت: اگر بنزین را لیتری 1000 تومان در نظر بگیریم 420 میلیارد تومان بنزین در ماه در تهران مصرف می شود که با انجام دقیق معاینه فنی خودرو که موجب کاهش 13 درصدی مصرف سوخت می شود حدود 56 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

آذروش با بیان اینکه سالانه برحسب آمار بانک جهانی بیش از 8 میلیارد دلار به عبارتی 26 میلیارد تومان صرف خسارات ناشی از آلودگی هوا می شود، اضافه کرد: انجام معاینه فنی خودرو 23 درصد در کاهش آلودگی هوا موثر است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خسارات ناشی از آلودگی هوای تهران بسیار بدتر از کشور است، گفت: طبق آمار وزارت بهداشت در سال گذشته حدود 3700 نفر به دلیل آلودگی هوا فوت شدند.

آذروش در پایان خطاب به همیاران محیط زیست که کودکان دبستانی هستند، گفت: از شما می خواهیم که انجام به موقع معاینه فنی را به پدرها و مادرهای خود گوشزد کنید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: