جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 بهمن 1393     
واکنش رسمی وزارت نفت به رویترز

تسنیم: هفته گذشته در حاشیه برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بیژن نامدار زنگنه - وزیر نفت - در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات بود.

این عضو کابینه دولت در پاسخ به این سوال که اگر قیمتهای جهانی نفت خام به ٢٥ دلار برای هر بشکه برسد آیا ایران آمادگی چنین سطح قیمتی را دارد، گفت: بنده پیشگو نیستم.

وی در ادامه گفت: به یقین اگر سطح کنونی قیمتهای جهانی نفت خام ادامه یابد تولید شیل اویلها غیر اقتصادی می شود و در ادامه تولید آنها روند کاهشی پیدا می کند.

گویا این صحبت وزیر نفت در انعکاس رسانه ای، دستخوش تغییر شد و از قول وزیر نفت ایران در برخی رسانه های داخلی و خارجی عنوان شد که با ادامه روند فعلی و در صورت اقدام نکردن اوپک، قیمت نفت به 25 دلار در هر بشکه می رسد.

پس از این بود که رویترز گزارش داد: «دیروز پس از آنکه صندوق بین المللی پول پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال 2015 را کاهش داد، و (وزیر نفت) ایران اعلام کرد که بدون اقدام حمایتی اوپک قیمت نفت ممکن است تا 25 دلار پایین بیاید، قیمت نفت تا 5 درصد و بیش از 2 دلار کاهش یافت.»

امروز با 5 روز تأخیر بالاخره وزارت نفت ایران نسبت به این مسأله واکنش نشان داد. وزارت نفت با صدور اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: «وزارت نفت مطالب مندرج در پاره‌ای رسانه‌های داخلی و خارجی به نقل از وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را درخصوص پیش‌بینی ایشان مبنی بر پایین آمدن قیمت نفت تا 25 دلار تکذیب و تایید می‌نماید که ایشان در مصاحبه خود هیچ رقمی را برای قیمت‌های آتی نفت پیش‌بینی و بیان نکرده‌اند.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: