جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 بهمن 1393     
نگاهی به آگهی مزایده سرخابی‌ها

ورزش سه: در حالی که قانون بودجه 93 به واگذاری سهام دو باشگاه تاکید دارد، سازمان خصوصی سازی راه دیگری را برگزیده است. با هم نگاهی به برخی موارد آن داریم:

1-آنها نام تجاری( برند) و ساختمان اداری دو باشگاه به همراه ورزشگاههای درفشی فر و مرغوبکار را به همراه زمین تلو ( متعلق به استقلال) برای مزایده قیمت گذاری کرده اند و خبری از سهام شرکت پرسپولیس و استقلال نیست.

2-در این آگهی مشخص است که قیمت برند پرسپولیس گرانتر بوده زیرا استقلال با داشتن زمین تلو به مساحت 30 هزار متر مربع ارزشی برایر پرسپولیس یافته که فقط برند و ورزشگاه درفشی فر و ساختمان اداری باشگاه را دارد.
3-در این مزایده خبری از ارزش گذاری کمپ استقلال نیست و احتمالا باید دلیلش مشکلات معارض داشتن و سند و ...باشد.
4-کسانی که بدهی معوقه بانکی دارند یا دارای سابقه موثر کیفری هستند. یا سو سابقه امنیتی دارند نمی توانند در مزایده شرکت کنند.
5-متقاضیان نمی توانند همزمان برای خرید هر دو باشگاه ثبت نام کنند.
6-کسانی که مالک باشگاهها دیگر هستند و سهام کنترلی سایر باشگاهها را دارند نیز اجازه حضور در مزایده را ندارند. مزید اطلاع :هدایتی همچنان در ثبت شرکت ها مالک سهام استیل آذین و عابدینی دارنده بخشی از سهام داماش است.
7-در آگهی قید شده که سند ساختمان اداری دو باشگاه به نام فدراسیون فوتبال است که بعدا در مورد نحوه انتقال آن قرار است اطلاع رسانی شود.
8-استقلال در قالب شرکت سهامی خاص و پرسپولیس در قالب سهامی عام به ثبت رسیده اند.چرایی این دوگانگی معلوم نیست.
9-برند پرسپولیس همچنان با نام پیروزی است و آنچه واگذار می شود در واقع پیروزی است نه پرسپولیس. برندی که طبق اظهارنامه شماره 297245 تحت شماره ثبت 144442 در تاریخ 2/2/86 در گروههای طبقاتی 35 (صادرات)36 (آژانس های املاک و مستغلات، 37 (آب بندی بام ساختمان) 38 آژانس های خبری، 39 تحویل بسته ها و 40 آب فلز دادن 41 ورزشی به ثبت رسیده است.
10-برند استقلال با شماره اظهارنامه 443090 و شماره ثبت 190088 در تاریخ 7/3/90 به ثبت رسیده و گروهش هم 41 و در رابطه با فعالیت های ورزشی است.
11-برنده مزایده قرار است خودش یک شرکت جدید به ثبت برساند و اموالی را که خریداری کرده زیر مجموعه آن شرکت قرار دهد.بعد از آن وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ورزش دو شرکت فعلی استقلال و پرسپولیس را منحل می کنند.طبعا خریدار نمی تواند نام استقلال و پرسپولیس را بدون پیشوند و پسوند روی شرکت تازه تاسیس خود بگذارد زیرا این دو نام تا قبل از انحلال وجود دارند و سیستم نامگذاری ثبت شرکت ها توان تعیین نام مشابه را ندارد.
12-قرار است دو باشگاه فعلی یا همان دو شرکت فعلی پیروزی و استقلال عهده دار دیون و بدهی ها و زیر نظر دولت باشند.یعنی هرکس طلبی از این دوباشگاه دارد با پیروزی و استقلال فعلی سر و کار دارد نه با باشگاههایی که بعدا تاسیس می شوند.
13-خریدار باید ظرف سه ماه 20 درصد سهام را به پیشکسوتان و هواداران( اولویت با پیشکسوتان) همان باشگاه با قیمت خریداری شده واگذار نماید.اسامی و صلاحیت این پیشکسوتان را وزارت ورزش تعیین می کند.یعنی برای این 20 درصد باید 58 درصد بپردازند تا بتوانند یک عضو در هیات مدیره داشته باشند. یک رای از حداقل 5 رای!
14-اسپانسرهای فعلی تا پایان تیرماه حق بهره برداری از برند را دارند و خریدار جدید از اول مرداد 94 می تواند از برند استفاده کند.
15-وقتی شرکت های جدید ثبت شد تعیین ضوابط صلاحیت هیات مدیره آنها توسط وزارت ورزش صورت می گیرد!




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: