جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 بهمن 1393     
تحولی بزرگ در مدیریت پسماند در تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران  گفت : مطابق قانون مدیریت پسماند، جمع آوری پسماندهای بیمارستانی و مراکز در مانی برعهده وزارت بهداشت و درمان گذاشته شده است و شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال جمع آوری، حمل و امحاء زباله های بیمارستانی ندارد.

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : بر اساس قانون وزارت بهداشت و درمان موظف شده است تا زباله های بیمارستانی را ضد عفونی و سپس نسبت به دفن آنها اقدام کنند.

وی گفت : اخیرا شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند طرحی را آماده کرده است تا به منظور نحوه جمع آوری ، حمل و امحاء زباله های بیمارستانی ، کارخانه زباله های بیمارستانی ایجاد شود تا با همکاری وزارت بهداشت و درمان بتوانند از طریق امحاء برای این گونه زباله ها تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت : امید است با همکاری خوبی که با وزارت بهداشت و درمان خواهیم داشت بتوانیم این موضوع را دنبال نماییم.

وی در ادامه به طرح تفکیک زباله ها و پسماند در مناطق تهران پرداخت و گفت : در حال حاضر طرح جمع آوری و تفکیک پسماند خانگی در 22 ناحیه از 123 ناحیه شهر تهران به عنوان نواحی پایلوت اجرایی شده است امید است پس از طی این دوره و بررسی مسائل و مشکلات و رفع آنها بتوانیم این طرح را در کلیه نواحی تهران عملیاتی نماییم و همان گونه که طرح تفکیک پسماند از مبداء در شهرهایی مثل مشهد ، اصفهان و قم در حال اجراست در کل شهر تهران نیز عملیاتی شود.

وی گفت : البته اجرای این طرح در کل تهران منوط به همکاری شهروندان دارد  اما مدیریت شهری به شدت به دنبال این مسئله بوده و پافشاری دارد که طرح تفکیک از مبداء در کل شهر تهران اجرایی شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند همچنین به برنامه این سازمان در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت : سازمان مدیریت پسماند برای سال آینده برنامه جامعی را به منظور جمع آوری پسماند در کل شهر تهران طراحی نموده که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران، این طرح که حرکت جدیدی با استفاده از تکنولوژی و فن اوری روز دنیاست تحول بزرگی را در جمع اوری و دفن پسماند در تهران ایجاد خواهد کرد.

کریمیان افزود : امید است با اجرایی شدن این طرح به سمتی برویم که در سال آینده کل زباله های شهر تهران به انرژی تبدیل شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: