جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 بهمن 1393     
اوباما وارد هند شد

فارس: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی پیش به منظور دیدار با مقامات رسمی و غیردولتی هند و همچنین شرکت در مراسم جشن ملی روز جمهوری هند، وارد «دهلی نو» شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفر اوباما در حالی به هند صورت می‌گیرد که به دنبال مرگ پادشاه عربستان در روز جمعه، سفر از پیش برنامه‌ریزی شده رئیس‌جمهوری آمریکا به هند دچار تغییراتی شد تا او بتواند در روز سه‌شنبه عازم ریاض شود.

شبکه بی بی سی نیز گزارش کرده است که مقامات دولت هند، تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور را تشدید کرده و هزاران نظامی در خیابان‌های پایتخت مستقر کرده و همچنین 15 هزار دوربین مداربسته را نیز در مکان‌های مختلف خیابان‌های دهلی نصب کرده تا از هرگونه حادثه تروریستی احتمالی جلوگیری کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اوباما در صدد است در جشن ملی روز جمهوری هند بعنوان مهمان افتخاری شرکت کند و روز یکشنبه (امروز) با «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند و شماری از رهبران اقتصادی هند دیدار و گفت‌وگو کند.

بنابر گزارش‌ها، محور گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور آمریکا در این سفر، موضوعاتی متنوع شامل روابط دوجانبه، امنیت جهانی و مبارزه علیه تروریسم خواهد بود.

طبق این گزارش، اوباما همچنین قرار است به سخنرانی رادیویی ماهانه نخست وزیر هند بپیوندد که مخاطب این برنامه، میلیون ها هندی فقیر و بدون تلویزیون هستند.

اوباما قرار بود از تاج‌محل نیز دیداری داشته باشد که به دلیل مرگ پادشاه عربستان و تصمیم او برای سفر به ریاض این برنامه لغو شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: