جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
ورود نخستین خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسی رانی تا پایان سال

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از ورود نخستی خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسی رانی تا پایان سال خبر داد.

میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در مراسم تحویل سه هزارمین تاکسی جایگزین که همزمان با آغاز به کار سایت جنوب در طرح تعویض رایگان کاتالیست تاکسی‌ها که پیش از ظهر امروز (شنبه) برگزار شد با بیان اینکه بی‌شک ناوگان تاکسیرانی با برخورداری از 80 هزار تاکسی می‌تواند نقش کلیدی و موثری را در کاهش چالش‌های محیط زیستی و آلودگی هوا به دنبال داشته باشد اظهار کرد: نوسازی خودروهای فرسوده و تعویض رایگان کاتالیست خودروها دو اقدام مهم و موثری است که در راستای کاهش این معضل بزرگ اجرا می‌شود.

مظفر به تردد 17 هزار تاکسی فرسوده و سهم آنها در تولید ذرات معلق و آلاینده اشاره کرد و افزود: قطعا جایگزینی 3 هزار تاکسی فرسوده با سند دو گانه سوز استاندارد می‌تواند اثر موثری در کاهش این میزان ذرات آلاینده به دنبال داشته باشد چرا که هر پیمایش خودروی فرسوده به معنای تولید 40 گرمی ذرات آلاینده است و این میزان در مقابل پیمایش 2 هزار کیلومتری هر تاکسی با توجه به تعریف صورت پذیرفته سبب آلایندگی کمتر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه این تعویض به معنای کاهش 15 برابری تولید ذرات آلاینده از این پس در تهران خواهد بود اظهار داشت: با توجه به هزینه بالاتر هر تاکسی فرسوده طبیعتا برخورداری استانداردهای یورو 4 در خودروهای جدید هزینه کمتری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت.   

مدیر عامل سازمان  تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه امروز هزارمین تعویض کاتالیست تاکسی‌های شهر به انجام می‌رسد افزود: تمامی تاکسیرانانی که خودروهای پژو و سمند تولید سال 87 و پیش از آن را دارند می‌توانند با مراجعه به پنج مرکز تعیین شده در سطح شهر نسبت به تعویض کاتالیست تاکسی خود اقدام کنند.

*کاهش 95درصدی تولید ذرات آلاینده با تعویض سه هزار تاکسی فرسوده

مظفر با بیان اینکه تعویض کاتالیست این تاکسی‌ها مطابق آمار و  تحلیل‌های فنی صورت پذیرفته کاهش 95درصدی در تولید ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت گفت: امیدواریم با رفع برخی از موانع ایجاد آمده در تعویض تاکسی‌ها بتوانیم تا پایان سال چهار هزار تاکسی را نوسازی کنیم.

وی از واردات تاکسی‌های هیبریدی به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش آ‌لودگی هوا یاد کرد و گفت: با توجه به آمادگی سرمایه گذاران برای واردات این قبیل خودروها در صورت اخذ مجوزهای قانونی تا سال 94شاهد ورود این خودروها به ناوگان  تاکسی رانی خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ورود خودروهای هیبریدی را منطبق با برنامه پنج ساله شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: تا پیش از پایان سال چند دستگاه خودروی هیبریدی وارد ناوگان تاکسی رانی خواهد شد.

مظفر به اجرای پروژه خط سفید در راستای ایجاد نظم  و انضباط رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون به صورت پایلوت و توام با آموزش تاکسیرانان در منطقه 6و 8تهران در حال اجرا است.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: