جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 بهمن 1397     
حناچی در حاشیه بازدید از پروژه طراحی باغ عبقری:
شهرداری به دنبال توافق با مالکان لکه‌های بزرگ شهر است

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران گفت که مدیریت شهری به دنبال توافق با مالکان لکه‌های بزرگ شهر است، و تلاش می‌شود با همین نگاه موضوع باغ برره حل شود. 

پیروز حناچی در حاشیه بازدید از پروژه طراحی باغ عبقری، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و براساس توافقات فی‌مابین، ٢ باغ از باغ‌های بنیاد را تبدیل به فضای عمومی خواهیم کرد، گفت: براساس اظهارات مقام معظم رهبری که در تاریخ ٢١ اسفند ٩٣ در مورد زمین‌های کشاورزی و باغات مطرح کردند، شورا و شهرداری در دوره جدید این سیاست را در پیش گرفتند که دیگر به هیچ برج باغی مجوز ندهند و این موضوع در کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: به جز دو باغی که امروز مورد بهره‌برداری و بازدید قرار گرفتند -باغ وثوق‌الدوله و باغ عبقری- راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که شرط همه‌ آن ها حفظ باغ است. تلاش می‌کنیم فضاهای سبز باقی‌مانده در شهر را برای شهروندان نگه ‌داریم. شهر حال خوبی ندارد؛ باید زمینه توسعه باغات و فضای سبز را ایجاد کنیم.
 
حناچی افزود: شهرداری به دنبال توافق با مالکان لکه‌های بزرگ شهر است و تلاش می‌کنیم با همین نگاه موضوع باغ برره را نیز حل کنیم. تمام تلاش ما بر این است تا آن بخشی از شهر را که امکان واگذاری اش به مردم وجود دارد، در اختیار استفاده عمومی بگذاریم.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ادعاهای مطرح شده در مورد ترک‌های برج میلاد نیز توضیح داد: سازه برج میلاد اساساً با سازه مرکز همایش‌های آن فرق دارد و دو سازه مستقل از یکدیگراند، مرکز همایش‌های برج میلاد نزدیک یک گود خطرناک است؛ این گود نیلینگ شده است، اما باید در آن‌جا یک سازه ساخته شود. مطالعات لازم در این مورد انجام و به سرمایه‌گذار نیز ابلاغ شده است. این ترک‌ها مستمراً توسط متخصصان پایش می‌شوند و اصلاً آن‌طور که گفته‌شده نیستند.
 
حناچی در ادامه به موضوع حمل‌ونقل پرداخت: من همه مودهای حمل‌ونقل را در پایتخت می‌شناسم و می‌دانم که در بعضی خطوط مشکل داریم؛ شرمنده مردم هم هستم. ما ٣ هزار اتوبوس کم داریم. در جلسه اخیر با معاون محترم ریاست جمهور نیز دو بحث مهم اتوبوس و مترو مطرح شد؛ تلاش می‌کنیم تا این مشکلات را حل کنیم. 
 
شهردار تهران تصریح کرد: در حال حاضر در مترو روزانه حدود دو میلیون سفر داریم که هدف مشترک ما و شورا رساندن این عدد به ٧ میلیون است؛ این یعنی تکمیل تمامی خطوط باقی‌مانده مترو، کاهش استفاده از خودروهای چهارچرخ و دوچرخ آلاینده، کاهش هدوی قطارها و افزایش دو هزار واگن به ناوگان ریلی.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: