جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 بهمن 1397     
تعریف و تمجیدِ عجیب شریعتمداری از ظریف

 حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان با باشگاه خبرنگاران جوان گفتگو کرده است.

تعریف و تمجیدِ عجیب شریعتمداری از ظریف
 
 
 شریعتمداری:
 
نقد‌های بسیار بسیار فراوانی است که از ما در برخی از رسانه های داخلی و هم مخصوصاً در برخی از رسانه‌های خارجی می‌شنوید، نقدهایی که بعضاً با اتهام و تهمت همراه است.
 
ما معمولاً آن جایی که نقد مربوط به شخصِ خودمان باشد، معمولاً دنبال این نیستیم که پاسخ دهیم، چون عددی نیستیم، ولی آنجایی که مربوط به انقلاب و نظام اسلامی برمی‌گردد، سعی می‌کنیم پاسخگو باشیم.
 
من خودم را عددی نمی‌دانم که کسی قصدِ تخریبم را داشته باشد، بنابراین وقتی تخریب متوجه خودم است معمولاً حرفی نمی‌زنم، اما کسانی که متهم می‌کنند بایستی دلیل بیاورند دیگر، همینطوری که نمی‌شود.
 
ما از آن دوستانمان همیشه می‌پرسیم که سند و دلیل و مدرک شما چیست؟ ولی من با جرات می‌گویم که هیچ یک از مطالبی که در کیهان مطرح می‌کنیم بدون سند نیست، به همین علت هم است که بار‌ها و بار‌ها شکایت شده است، اما وقتی اسناد مربوطه را در دادگاه ارائه کردیم دیگر آن شکایت‌ها به جایی نرسیده است.
 
یک موی آقای ظریف را با همه تیم‌های مذاکره کنندۀ ۱+۵ عوض نمی‌کنیم.
 
به خبرنگار واشنگتن پست گفتم که با ظریف اختلاف سلیقه دارم.
 
ما نسبت به خودِ آقایان و شخصیتِ حقیقیِ آنان تعریضی نداشتیم.
 
بعضی وقت‌ها نگران بودیم و از ابتدا می‌گفتیم چرا اعتماد کردید.
 
قبل توافق گفتیم که بند ۴ معاهده NPT درباره حق غنی سازی گنگ است، هشدار دادیم که آمریکایی‌ها به جنگ کلمات معروف هستند.
 
ما مشکل شخصی با آقایان ظریف و تیم مذاکره کننده نداریم. ما به هیچ وجه به دنبال این نیستیم که بگوییم دیدید ما راست می‌گفتیم.
 
پذیرش CFT برای کشور فاجعه‌ است.
 
رشته‌ تحصیلیم میکروبیولوژی بود که با کار فعلیم بی ارتباط نیست.
 
حقوق کلانی نمی‌گیرم و حدودا ۴ میلیون و خرده‌ای است، کارت جانبازی دارم اما از مزایای ان استفاده نمی‌کنم.
 
(پاسخ شریعتمداری به دلیل وجود دستگاه آی‌مک در دفتر کیهان): این هم خوب است، خیلی مطرح کردند و به ما می‌گفتید چرا جواب نمی‌دهید، اکنون شما پرسیدید، ببینید، سیستم ما از حدود ۴۰ سال قبل آی بی ام و مکین تاژ بوده است و خودبه خود همینطور سیستم در کیهان اینطوری است و از ابتدا همینطور بوده است یعنی اگر ما می‌خواستیم آن را تغییر بدهیم حداقل باید دو سه میلیارد هزینه کنیم، این‌ها از قبل بوده و آن دستگاهی را هم که در آنجا می‌بینید به خاطر این است که با آن می‌توانم صفحات را ببینم و انتقال دهم، با استان ها ارتباط برقرار کنم، چون اصلاً سیستم این است و حالا آن را چه کار کنیم؟ باید چند میلیارد هزینه کنیم، از کجا این هزینه را بیاوریم؟



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: