جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
شهرداری و دولت با کمک هم مشکلات پایتخت را حل کنند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راه حل معضل ترافیک و آلودگی پایتخت را افزایش حمل و نقل عمومی دانست و گفت: شهرداری تهران و دولت باید با کمک یکدیگر در راستای کاهش مشکلات تهران بکوشند.

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: به نظر من تنها راه حل مشکل ترافیک در تهران این است که شهر را به زیر زمین منتقل کنیم، بدین معنی که با ساخت مترو کاری کنیم مشکلات کمتر دیده شوند.

به گفته دامادی هرچند برخی راهکارها از قبیل کاهش اتومبیل های تک سرنشین و ایجاد حمل و نقل عمومی می توانند در کاهش ترافیک و در نتیجه کمتر شدن آلودگی هوا کمک کند، اما بهترین و مطمئن ترین روش در این زمینه این است که ما مترو را روز به روز بیشتر گسترش دهیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: من منکر اقدامات صورت گرفته شهرداری در زمینه عریض کردن خیابان ها، ساخت اتوبان های عظیم، گسترش شهرسازی و سازه های شهری مدرن و ساخت پل های بزرگ نیستم اما به نظر می رسد راهکار نهایی این باشد که تهران را به زیر زمین منتقل کنیم. 

از نظر این عضو کمیسیون عمران،در کلان شهری مانند تهران، حمل و نقل زیر زمینی باید آن چنان باشد که دیگر ترافیکی در روی زمین شاهد نباشیم. وی در عین حال تاکید کرد که در روی زمین نیز می توان با افزایش حمل و نقل عمومی( اتوبوس  های تندرو) کاری کرد که شاهد کاهش ترافیک و در نتیجه کمتر شدن آلودگی باشم. 

وی ضمن مناسب و منطقی دانستن بودجه شهرداری تهران در زمینه های عمرانی خاطرنشان کرد: این موضوع دست شهرداری را در ایجاد و گسترش طرح های عمرانی باز می گذارد.

دامادی در این رابطه تصریح کرد: البته کافی بودن بودجه شهرداری بدین معنا نیست که دولت ها نباید به کمک شهرداری بیایند بلکه ما هم انتظار داریم که شهرداری تهران و دولت با کمک یکدیگر در راستای کاهش مشکلات شهروندانی که در تهران زندگی می کنند بکوشند.

وی با تقدیر از پروژه های صورت گرفته چند سال اخیر توسط شهرداری تهران گفت: طی سال های اخیر پروژه های عظیمی به دست شهرداری تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است که به عنوان مثال می توان از پل طبقاتی شهید صدر نام برد.

نمالینده مردم ساری با بیان این که اگر کلیه شهرداری های کشور نیز جمع می شدند قادر نبودند برج میلاد را بسازند، چرا که برای ساخت آن بودجه و همت عظیمی صرف شده است، عنوان داشت که با عزم و اراده بالا می توان شاهد پایان بخشیدن به معضلات کنونی شهر تهران بود. 

دامادی با عنوان این مطلب که آلودگی هوا یکی از مسائل و مشکلات جدی کنونی در شهر تهران است، خاطر نشان کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند به حل مشکل آلودگی کمک کند، چرا که دستگاه های عمده ای در این زمینه هستند و همه امور و اختیارات در دست شهرداری نیست. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجددا این نکته را مورد تاکید قرار داد که همه دستگاه ها و ارگان های موجود در شهر تهران باید به گونه ای با هم مشارکت کنند تا از طریق حل و فصل مسائلی مانند گسترش حمل و نقل عمومی فضای شهری را به سمت سلامت ببرند.

 دامادی در این رابطه اظهار داشت: دولت و سازمان محیط زیست باید با ورود به بحث آلودگی هوای تهران کمک یار شهرداری باشند. 

وی ابتکار شهرداری تهران در زمینه ورود موتورسیکلت های برقی به داخل کشور جهت کاهش بحران آلودگی را مورد استقبال قرار داد و گفت: هرچند قیمت این موتورها گران است و محدودیت های زیادی در این رابطه شاهد هستیم، اما پیش بینی های صورت گرفته توسط شهرداری و تسهیلات در نظر گرفته شده برای خریداران می تواند موجب تسریع در این حرکت شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: