جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
اثرات خشم و ورزش شدید بر دیابتی‎ها

تسنیم: سید جواد علوی با بیان تذکرات به بیماران دیابتی اظهار داشت: ورزش نه تنها برای بیماران دیابتی مضر نیست بلکه برای بیماران دیابتی ضروری است.

به گفته وی تعریق ناشی از حرکات ورزشی در کاهش میزان قند خون بسیار موثر و تاثیری عمیق و اصولی در درمان دیابت دارد. البته بیماران دیابتی از ورزش شدید و سخت پرهیز کنند, زیرا این کار باعث مصرف بیش از حد گلوکز در افراد می‎شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: از دیدگاه طب سنتی ورزش‎های شدید موجب افزایش حرارت بدن شده و برای دیابتی‎‎ها مضر است, اما حرکات ورزشی ملایم و معمول در افراد دیابتی مفید است.

علوی گفت: از دیدگاه طب جدید بلافاصله پس از غذا خوردن سطح گلوکز خون بالا می‎رود. در افراد عادی این افزایش توسط پانکراس درک شده, ترشح انسولین افزایش یافته و سطح گلوکز کاهش می‎یابد و به دنبال آن آزاد شدن گلوکز از کبد نیز محدود می‎شود و به این ترتیب سطح گلوکز خون تنظیم می‎شود.

وی ادامه داد: در افراد دیابتی به دلیل وجود اختلال در ترشح تاثیر انسولین سطح گلوکاگون همچنان بالا باقی می‎ماند و آزاد شدن گلوکز از کبد به خوبی مهار نمی‎شود, این مساله باعث افزایش بیش از حد قند خون پس از صرف غذا خوردن می‎شود, مخصوصا اگر مقدار زیادی غذا وارد بدن شود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: بیماران دیابتی از هیجان بیش از حد و خشم پرهیز کنند چرا که هیجان و خشم بیش از حد موجب تحریک صفرا در بدن شده و برای افراد دیابتی مضر است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: