جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 بهمن 1393     
میانجی‌گری‌برای۲گروگان‎ژاپنی‌/عکس

ابنا: پرفسور حسن کو ناکاتا استاد دانشگاه داشیشا ژاپن برای میانجی‌گری آزادی دو گروگان ژاپنی در بند گروه تروریستی داعش اعلام آمادگی کرده است.

گروه داعش برای آزادی دو گروگان ژاپنی از دولت توکیو خواهان ۲۰۰ میلیون دلار شده است. این دو شهروند ژاپنی به عنوان خبرنگار آزاد از ترکیه به سوریه سفرکرده بودند.

دو گروگان ژاپنی «کنجی گوتو جوگو» و «هارونا یوکاما» نام دارند که داعش برای آزادی آنها به دولت ژاپن ۷۲ ساعت مهلت داده تا ۲۰۰ میلیون دلار برای نجات زندگی این گروگان‌ها پرداخت که اگر این کار را نکند دو گروگان را ذبح می‌کند.


 

این تهدید داعشی‌ها موجی از نگرانی را در مقامات ژاپن ایجاد کرده و حتی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواستار کمک دولت آنکارا به آزادی دو گروگان ژاپنی شده است.

آبه در این تماس خواستار کمک ترکیه به آزادی این دو تبعه ژاپنی شد و اردوغان نیز اعلام کرد که ترکیه با حساسیت این مساله را دنبال می‌کند و آماده مبادله هرگونه اطلاعات در این زمینه با توکیو است.
پرفسور حسن کو ناکاتا که برای آزادی دو گروگان ژاپنی اعلام آمادگی کرده یک فعال مدنی محسوب می‌شود که اکنون عضوی از هیات مدیره اتحادیه مسلمانان ژاپن است.

وی در جولای ۱۹۶۰ در شهر اوکایاما ژاپن به دنیا آمد. او در سن ۱۹ سالگی به اسلام ایمان آورد، در حالی که یک دانشجو بود و از آن زمان نام «حسن» را به عنوان نام کوچک خود انتخاب کرد.

حسن کو ناکاتا در خلال سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در پی اخذ مدرک دکترای فلسفه اسلامی از دانشگاه قاهره بود. در ۲۰۰۳ به دانشکده الهیات دانشگاه داشیشا پیوست و تا سال ۲۰۰۸ نایب رئیس مرکز مطالعات میان رشته‌ای در زمینه ادیان توحیدی این دانشگاه بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: