جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 بهمن 1393     
بزرگراه شهيد شوشتري تا پايان سال 95 به بهره برداري مي رسد

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: بزرگراه در دست ساخت شهید شوشتری در شرق تهران بزرگترین طرح عمرانی شهری است که تا پایان سال 95 به بهره برداری می‌رسد.

محمد باقر قالیباف در بازدید از طرح های بزرگراه‌های شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری افزود: بزرگراه شهید شوشتری مهم‌ترین طرح شمالی ـ جنوبی شهر تهران است و نقش بسیار کلیدی در روان سازی ترافیک دارد.

وی گفت: با ساخت این بزرگراه تردد از مسیر جاجرود و شمال شهر به سمت جاده امام رضا (ع) و بزرگراه آزادگان تسهیل می‌شود.

قالیباف با اشاره به معارضان ملکی جدی در مسیر احداث این طرح افزود: چند پادگان و مراکز نظامی، صنعتی، مسکونی و همچنین جنگل سرخه حصار از این معارضان ملکی است.

وی گفت : اجرای طرح مشکلی ندارد اما هماهنگی‌ها، تملک و حفظ محیط زیست زمان طولانی را به خود اختصاص می‌دهد.

شهردار تهران افزود: بزرگراه 16 کیلومتری شهید شوشتری ترکیبی از تونل، گالری (تونل پیش ساخته)، پل و بزرگراه است که 2 و نیم کیلومتر به صورت تونل و هشت کیلومتر نیز به صورت گالری ساخته می‌شود.

قالیباف گفت: در 20 روز آینده عملیات اجرایی این بزرگراه در مسیر معارضان ملکی نظامی و پادگان ها آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز گفت : در ساخت بزرگراه شهید شوشتری مسائل زیست محیطی به صورت ویژه مد نظر است زیرا این بزرگراه از پارک جنگلی سرخه حصار عبور می‌کند و باید این پارک حفظ شود.

مازیار حسینی افزود: در مسیر تردد از این پارک هیچ ورودی و خروجی نداریم و ارتباط حیات وحش در طرفین بزرگراه حفظ می‌شود و به محیط زیست لطمه ای وارد نخواهد شد.

وی گفت : سال ها بود که تصمیم جدی برای ساخت بزرگراه شهید شوشتری گرفته نمی شد اما با هماهنگی‌های اخیر مشکل معارضان ملکی حل و هم اکنون به بزرگترین طرح شهری تهران تبدیل شده است.

حسینی همچنین با اشاره به ساخت کمربند شرقی شهر تهران (بزرگراه نجفی رستگار یا دولت آباد) گفت : با ساخت این کمربند بار ترافیک منطقه بسیج و سه راه افسریه کاهش می‌یابد.

وی افزود: بزرگراه شهید نجفی رستگار 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 94 بهره برداری می شود.

شهردار منطقه 15 نیز گفت: بزرگراه شهید نجفی رستگار نزدیک به پنج کیلومتر مسافت دارد که در مسیر آن هزار و 660 ملک معارض وجود دارد و تاکنون 50 درصد املاک تملک شده است.

انجمنی افزود : هزینه تملک این املاک 500 میلیارد تومان محاسبه و تاکنون 240 میلیارد تومان آن هزینه شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: