جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 2 بهمن 1393     
هوای پاک آسمان آبی همت همگانی می‌خواهد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،رئیس محیط زیست منطقه 5 با تاکید بر همت همگانی برای رفع آلودگی هوا از برگزاری برنامه‌های زیست محیطی سطح منطقه خبر داد.

یعقوب آجورلو رئیس محیط زیست منطقه 5 با اشاره به هفته برگزاری هوای پاک در منطقه 5 اظهارکرد: در گذشته نه چندان دور تهران شهری خوش آب‌وهوا با درختان سر به فلک کشیده‌ای وجود داشت که چشم انداز بدیعی را در دامنه‌ی البرز نمایان کرده بود اما امروزه به لطف برج‌ها و سیمای بشری و رونق تولید اتومبیل دیگر، تهران همانند گذشته نیست خودروهای سبک و سنگین 70 و 85 درصد آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه افزود: آسمان سربی و آلوده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی تهران که توسط کوه‌هااز سه جهت احاطه شده پیش از 65 درصد روزهای سال (250 روز) خصوصا در پاییز و زمستان با پدیده‌ی واژگونی هوا رو به رو هستیم.

آجورلو تصریح کرد: با توجه به همه موارد ذکر شده ایجاب می‌کند تا به اعمال مدیریت صحیح و اجرای راهکارهای موثر و کارا کیفیت هوای شهرمان را بهبود بخشیم به همین منظور اداره‌ی محیط زیست شهرداری منطقه 5 برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دیده است که می‌توان به مواردی همچنین ارائه پیشنهاد به تمام همکاران شهرداری در عدم استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی (مترو، اتوبوس‌های تندرو، تاکسی، دوچرخه سواری، پیاده روی در مسیرهای کوتاه، برگزاری تور دوچرخه سواری) کنترل و نظارت معاینه‌ فنی خودروهای فعال سطح منطقه برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: کارگاههای آموزشی برای شهروندان اصناف و کودکان، برگزاری مسابقات نقاشی و روزنامه دیواری کودکان، آموزش طرح خط سفید و آسمان آبی و ساخت میکروسوفیل از تمام فعالیت‌های صورت گرفته در هوای پاک اشاره کرد.

گفتنی است اداره محیط زیست  مصمم است تا با انجام فعالیت‌های محیط زیستی و تداوم آنها تغییرات مثبت و مهم در محیط زیست شهروندان ایجاد کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: