جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
ذرات معلق 2.5 میکرون در تهران 5 برابر توصیه سازمان بهداشت جهانی است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلودگی هوای شهر تهران را از نظر استانداردهای کشوری ناسالم دانست و بر نقش مردم در کاهش آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد.

دکتر وحید حسینی در نخستین نشست تخصصی "شهر ، شهروندف رسانه" که با موضوع آلودگی هوا از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شده بود، اظهار داشت: ما در تهران سال پاک نداریم و این که در برخی روزها شاهد کاهش غلظت آلاینده ها و در نتیجه هوای پاک هستیم، بدین معنا نیست که سال پاکی را تجربه نموده ایم.

حسینی با تاکید بر اینکه متوسط سالیانه میزان آلاینده های دی اکسید گوگرد و اکسید ازت بسیار بالاست، افزود: براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی غلظت آلاینده های ذرات با قطر کمتر از  2.5 میکرون باید 10 میکروگرم بر متر مکعب باشد اما این در حالیست که در شهر تهران 50 میکروگرم بر متر مکعب بوده و به عبارتی وضعیت آلایندگی ذرات معلق 2.5 میکرون در شهر تهران 5 برابر توصیه سازمان بهداشت جهانی است.

وی با بیان اینکه ذرات معلق در هوای تهران به اندازه کل جدول مندلیف است، بیان نمود: این ذرات بسیار خطرناک بوده و بیشترین آسیب را متوجه انسان ها می کند. 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این موضوع که ناوگان حمل و نقل در تهران بیشترین آلودگی را در شهر ایجاد می کنند، گفت: ما دارای ناوگان کثیفی از خودروهای دیزلی هستیم که روز به روز آلودگی را در شهر تهران بیشتر می کنند.

حسینی به کارهای صورت گرفته در شهر تهران طی 20 سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: اقداماتی مانند حذف خودروهای کاربوراتی، توقف تولید پیکان، حذف موتورهای دوزمانه و افزایش کیفیت بنزین باعث شده است که طی 20 سال اخیر وضعیت آلودگی در شهر تهران نه تنها بدتر نشود بلکه به سمت بهودی جرکت نماید.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این نکته را مورد تاکید قرار داد که سازمان محیط زیست به عنوان یکی از متولیان امر محیط زیست با متخصصین محدود و نداشتن منابع مالی کافی توانایی  کنترل و اداره کامل این موضوع را ندارند.

حسینی با بیان اینکه  کشورهای دیگر همواره دارای بیشترین افراد متخصص در امور محیط زیست بوده اند و این موضوع باعث پیشرفت آن ها نیز شده است، اظهار امیدواری کرد تا ما نیز بتوانیم از تجربه های سایر کشورها در زمینه محیط زیست استفاده کنیم.

وی با انتقاد از رسانه ها در زمینه پرداختن به مباحث زیست محیطی گفت: رسانه های ما در زمینه آلودگی هوا دارای کمترین تخصص هستند و این امر باعث شده است که آن ها فقط به دنبال مقصر امر باشند و نه چیز دیگر.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نقش مردم در رابطه با محیط زیست و آلودگی هوا را نیز مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: نقش مردم در این زمینه بسیار کم رنگ است و ما فقط ترس را در مردم زیاد نموده ایم، بدون این که خصلت مطالبه گری را در آن ها تقویت کنیم.

حسینی با تاکید بر این که خصلت مطالبه گری مردم باعث تاثیر بر روی مسئولین می شود، بیان نمود: مردم نیز قادر به انجام کارهایی در زمینه کاهش آلودگی هستند اما نسبت به عمل کردن به آن ها قصور می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: