جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
کمپین آسمان آبی ما را به حل معضلات بزرگ پایتخت امیدوار می کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است مدیریت واحد شهری می تواند به حل و فصل مشکلات شهر تهران کمک شایانی کند.

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در در این رابطه اظهار داشت: در صورتی که دولت اختیار برخی از وظایف خود که مربوط به حوزه شهری است را به شهرداری ها واگذار نماید، می توان شاهد حل و فصل مسائل و چالش های موجود در این زمینه بود.

 وی افزود: در صورت یکپارچه شدن مدیریت شهری علاوه بر اینکه شاهد برطرف شدن ناهماهنگی ها، تداخل در وظايف سازمان هاي خدمات رسان، تعدد مراكز تصميم گيري در شهرها و در نتيجه ايجاد نارضايتي در مردم می شویم ، تفویض اختیارات دولتی به شهرداری می تواند زمینه مثبتی را فراهم کند تا نسبت به حل این مشکلات امیدوار باشیم.

طاهری در ادامه با اشاره به ابتکار مطرح شده از سوی شهرداری تهران در زمینه ایجاد کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" عنوان کرد: بدون تردید دست گذاشتن شهرداری روی اموری مانند ترافیک و آلودگی هوا امری میمون و مبارک است و ما را نسبت به رفع این مشکلات امیدوار می کند.

به گفته وی در مقطع کنونی شهر تهران به عنوان بزرگترین کلان شهر کشور دارای مسائل و معضلات جدی است که می توان آلودگی را در صدر این مشکلات قرار داد.

 از نظر این نماینده مجلس معضل آلودگی در تهران روز به روز مشکلات بیشتری را برای شهروندان به بار می آورد و بدیهی است که باید برای این موضوع چاره ای اندیشید.

دبیر کمیسیون عمران مجلس اظهار امیدواری کرد که  شهرداری با ایجاد "کمپین آسمان آبی، زمین پاک" موضوع فرهنگ سازی را به صورت جدی مورد توجه قرار داده تا از این راستا بتواند مردم را با خود همراه و هماهنگ سازد.

وی تلاش شهرداری تهران در زمینه جلب مشارکت شهروندان در برنامه های خود را مورد ستایش قرار داد و گفت: شهرداری نهادی مردمی است و اصولا همه کارهای این نهاد با مردم سر و کار دارد، بدین تریب که کار مردم و شهرداری  نمی تواند از یکدیگر جدا و منفک باشد.

 وی با تاکید بر این نکته که عمده مسائل و مشکلات مردم توسط شهرداری ها حل و فصل می شود بیان نمود که این دو باید آیینه تمام نمای یکدیگر بوده و از طریق همکاری با یکدیگر به تسریع امور بپردازند.

طاهری افزود: در صورتی که مردم با شهرداری همکاری نکنند، مشکلات شهری حل نمی شود و این به ضرر خود مردم است و بالعکس آن نیز اگر شهرداری نتواند مشکلات مردم را حل کند از حمایت شهروندان محروم خواهد شد که این امر معضلات بیشتری را باعث می شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس انعکاس مشکلات مردم در شهرداری ها را عاملی در بهبود معضلات شهری دانست و عنوان داشت که تجربه نشان داده است در صورت همگرایی این دو ما همواره شاهد تسریع در کارها می شویم.

دبیر کمیسیون عمران مجلس ضمن تقدیر از کارهای صورت گرفته توسط شهرداری تهران پیشنهاد کرد که شهرداری باید به سمت مسائل کلان شهری حرکت کرده و با بهره گیری از الگوها و تجربه های کلان شهری مهم دنیا به سمت حل و فصل مسائل و معضلات شهری برود.

طاهری ابتکار مطرح شده در زمینه ورود موتور سیکلت های برقی به شهر تهران را مورد استقبال قرار داد و گفت: ما می توانیم علاوه بر برقی کردن موتورسیکلت ها، به سمت برقی کردن خودروها نیز حرکت کنیم که این موضوع علاوه بر کاهش مصرف انرژی و کمتر شدن مصرف سوخت های دیزلی می تواند به کاهش آلودگی و در نتیجه طراوت بخشیدن به طبیعت کمک کند.

وی در پایان حمایت مجلس از طرح های مختلف شهرداری را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت که مجلس با استفاده  از تمامی ابزارهای خود از جمله تصویب طرح ها یاری گر شهرداری خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: