جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
پسماندهای مجتمع آرادکوه به سایت‌های هوا دهی منتقل می‌شوند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: پسماندهای تر یا آلی جدا شده در خطوط پردازش مجتمع آراد کوه به سایت‌های هوا دهی منتقل می‌شوند.

 حسن کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص کمپوست زباله‌های شهری، اظهار کرد: پسماندهای تر یا آلی جدا شده در خطوط پردازش مجتمع آراد کوه به سایت‌های هوادهی منتقل می‌شوند و درآنجا به صورت تپه هایی به ارتفاع تقریبی 2 تا 2.5 متر بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی افزود: با گذشت زمان و بر اثر فعالیت میکرو ارگانیسم‌های هوازی دما در درون تپه‌ها افزایش یافته و بخش عمده‌ای از عوامل پاتوژن (بیماری زا) موجود از میان می‌روند.

کریمیان با بیان اینکه با گذشت زمان و تجزیه پسماندهای تر توسط میکرو ارگانیسم‌ها، این مواد به کمپوست‌ نابالغ تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: تپه های موجود توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ای به نام تاپ‌ترین زیر و رو شده و هوادهی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هدف از این کار را اختلاط کامل مواد با یکدیگر و تولید کمپوست با خواص همگن دانست و گفت: کمپوست خام تولیدی به شیوه مذکور به منظور خالص‌سازی و جدا سازی مواد نامطلوب موجود به واحدهای پالایش کود مجتمع آرادکوه ارسال می‌شوند و در واحدهای پالایش، کمپوست تولیدی به درون سرندهای خاص منتقل و نهایتا دو نوع کمپوست درجه یک و دو حاصل می‌شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: